ÖZ:
Günümüz koşullarında farklılıklarıyla ve kültürel özellikleriyle ön plana çıkarak,
turistler tarafından daha fazla tercih edilebilir olma potansiyeli barındıran
destinasyonlar bulunmaktadır. Bu potansiyelin değerlendirilerek destinasyonların
pazarlanmasında kullanılması ve tanıtımlarında rol alması elzemdir. Gastronomi de
destinasyonların yerel farklılıklarını ortaya koyabilmelerinde büyük öneme sahiptir.
Bu sebeple gastronomiye dair zengin kültürel unsurları barındıran Hatay ilinde,
alternatif bir pazarlama unsuru olarak gastronomi turizminin başrolde
değerlendirildiği bu çalışma gerçekleştirilmiştir.
Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı işbu çalışmada 12 uzman katılımcıya, Hatay’ın
2020-2024 Stratejik Plan analizinden hareketle geliştirilmiş 14 adet soru
yöneltilmiştir. Bu uzman kadrosu; yerel paydaşlar, akademisyenler ve kamu kurum –
kuruluşu olarak dört kategoriden oluşmaktadır. Mülakat yöntemiyle yüz yüze
gerçekleştirilen araştırmada erişilen verilere içerik analizi uygulanmıştır.
Uzmanların görüş, beklenti ve önerileri doğrultusunda şekillenen, gastronomi
turizminin destinasyon pazarlamasındaki rolünün potansiyel olarak analiz edildiği
Hatay ili özelinde erişilen bulgulardan eksiklikler ve mevcut konum belirlenerek
önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Gastronomi turizmi, destinasyon pazarlaması, Hatay
In today's world, there are destinations that have the potential to be more preferred by
tourists by coming to the fore with their differences and cultural characteristics.
Gastronomic elements have a great importance for destinations to reveal their local
differences. Evaluation of gastronomy elements and building national and
international promotional activities in line with those elements is crucial for
destination marketing strategies. For this reason, this study, in which gastronomy
tourism is evaluated as an alternative marketing element, has been carried out in the
province of Hatay, which has rich cultural elements of gastronomy.
In this study, in which the qualitative research method was used, 14 questions
developed based on Hatay's 2020-2024 Strategic Plan analysis were asked to 12 expert
participants. Participants consist of three categories as; local stakeholders, academics
and public institutions. Content analysis was applied to the data obtained in the
research, which was conducted face-to-face interview method.
In line with the opinions, expectations and suggestions of the experts, the role of
gastronomy tourism of Hatay Province in destination marketing was potentially
analyzed in this study.
Keyword: Gastronomy tourism, destination marketing, Hatay