Bankacılık Hizmetlerinde Dijital Pazarlamanın Tüketici Tercihlerindeki Etkisi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tümer, Mustafa (Tez Danışmanı)
dc.contributor.author Tüzmen, Filiz
dc.date.accessioned 2024-06-11T07:39:33Z
dc.date.available 2024-06-11T07:39:33Z
dc.date.issued 2019-04
dc.date.submitted 2019-04
dc.identifier.citation Tüzmen, Filiz.(2019). Bankacılık Hizmetlerinde Dijital Pazarlamanın Tüketici Tercihlerindeki Etkisi Tez(Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim,Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, İşletme ve Ekonomi Fakültesi, Gazimağusa: Kıbrıs en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5946
dc.description İşletme Yönetimi - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, İşletme ve Ekonomi Fakültesi, İşletme Bölümü, 2019. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Mustafa Tümer. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bankacılık sektörü tarih boyunca ekonomilerde kilit sektörlerden birisi olmuştur. Teknolojik gelişmelere paralel olarak günümüzde bankacılık işlemlerinde online hizmetler (internet bankacılığı) giderek daha fazla önem kazanmıştır. Gelişmekte olan toplumlarda ise internet bankacılığı gelişmiş toplumlara nazaran daha yeni olup tüketici davranışları bakımından daha fazla şüphecilik içermektedir. Öte yandan internet bankacılığının kolaylaştırıcı ve maliyet düşürücü etkisi göz ardı edilmemelidir. Bu çalışmada amaçlanan Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde yer alan banka müşterilerinin dijital bankacılığa olan bakış açısını etraflıca irdelemektir. Bu hedefi gerçekleştirmek için, ülkede yaşayan 150 katılımcı basit tesadüfi yöntem (rastgele seçim) yöntemiyle seçilip kendilerine iki temel kategoride sorular sorulmuş, çalışma için elzem olan veriler toplanmıştır. Çalışma anketinin birinci kısmında demografik değişkenler (cinsiyet, eğitim durumu, çalışma durumu, gelir durumu, internet kullanım sıklığı, internet bankacılığı kullanım durumu, internet bankacılığı kullanım süresi, banka müşterisi olma süresi) üzerinden katılımcılara sorular yöneltilmiştir. Anketin ikinci kısmında ise araştırma modelinin bağımlı ve bağımsız değişkenleri üzerinden katılımcılara sorular sorulmuştur. Çalışmada yer alan araştırma modelinin bağımlı değişkeni tüketicilerin internet bankacılığına yönelik tutumları, bağımsız değişkenleri ise internet bankacılığının pratikliği ile internet bankacılığının güvenirliği şeklinde tanımlanmaktadır. Anket bulguları Microsoft Excel ve SPSS programlarına aktarılmış, betimsel istatistiki yöntem kullanılarak bulgular analiz edilmiştir. Çalışma bulgularına göre, katılımcıların internet bankacılığına yönelik tutumları bir miktar çekimserlik içermekle birlikte genel anlamda olumlu olarak değerlendirilebilmektedir. Etki eden değişkenlerden pratiklik değişkeni de bir miktar iv çekimserlik (nötr yaklaşım) içermekle birlikte, genel hatlarıyla olumlu sonuçlar üretmiştir. Buna göre internet bankacılığı katılımcılar tarafından pratik olarak değerlendirilmiştir. Etki eden diğer değişken güvenilirlik değişkeni ise daha yüksek oranda bir çekimserlik içermektedir ve yine tüketici tutumuna etki etmektedir. Sonuç olarak gerekli tedbirler alınıp düzgün politikalar üretilirse KKTC’de internet bankacılığının daha genişi bir kitlelere ulaşıp, daha verimli ve kârlı bir hale getirilmesi mümkündür, denilebilir. Anahtar kelimeler: Tüketici tutumu, internet bankacılığı, pazarlama, uygulama pratikliği, uygulama güvenirliği, dijital pazarlama. en_US
dc.description.abstract The banking sector has been one of the key sectors in the economies throughout history. In parallel with the technological developments, online services such as online banking (internet banking) have become increasingly important. In developing societies, internet banking is more recent than in developed societies and it involves more skepticism in terms of consumer behavior. On the other hand, the facilitating and cost-cutting effects of internet banking should not be ignored. The aim of this study is to elaborate the perspective of the bank customers in the Turkish Republic of Northern Cyprus on digital banking. In order to achieve this goal, 150 participants living in the country were selected by simple random method and asked questions in two basic categories. In the first part of the study questionnaire, questions were asked to the participants via demographic variables (gender, educational status, working status, income status, internet usage frequency, internet banking usage status, internet banking usage period, bank customer duration). In the second part of the questionnaire, questions were asked to the participants on the dependent and independent variables of the research model. The dependent variable of the research model included in the study is the attitudes of consumers towards internet banking, while the independent variables are defined as the practicality of internet banking and the reliability of internet banking. The questionnaire findings were transferred to Microsoft Excel and SPSS, and then the findings were analyzed using descriptive statistical method. According to the findings of the study, the attitudes of the participants towards internet banking contain some abstention, but they can be considered as positive in general. While the variable of practicality, which includes the effect variables, contains some abstention (neutral answers), it has produced positive results in general terms. Accordingly, internet banking was evaluated as practical by the participants. The other variable variable reliability has a higher rate of abstention and still affects the consumer attitude. As a result, if the necessary measures are taken and proper policies are produced, it can be said that internet banking in the TRNC can reach a larger audience and become more efficient and profitable. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İşletme Bölümü en_US
dc.subject İşletme Yönetimi en_US
dc.subject Bankacılık--Dijital Pazarlama--İnternet Bankacılığı--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) en_US
dc.subject Tüketici tutumu en_US
dc.subject internet bankacılığı en_US
dc.subject pazarlama en_US
dc.subject uygulama pratikliği en_US
dc.subject uygulama güvenirliği en_US
dc.subject dijital pazarlama en_US
dc.title Bankacılık Hizmetlerinde Dijital Pazarlamanın Tüketici Tercihlerindeki Etkisi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, İşletme ve Ekonomi Fakültesi, İşletme Bölümü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record