dc.contributor.advisor |
İşçioğlu, Ersun (Supervisor) |
|
dc.contributor.author |
Warregh, Imad Issa Salem |
|
dc.date.accessioned |
2024-06-12T06:29:17Z |
|
dc.date.available |
2024-06-12T06:29:17Z |
|
dc.date.issued |
2019-06 |
|
dc.date.submitted |
2019-06 |
|
dc.identifier.citation |
Warregh, Imad Issa Salem. (2019). The Impact of Factors Influencing Students’ Perceptions toward e-Learning Tools System in Libyan Higher Education. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Computer Education and Instructional Technology, Famagusta: North Cyprus. |
en_US |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11129/5967 |
|
dc.description |
Master of Science in Information and Communication Technologies in Education. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies, 2019. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Ersun İşçioğlu. |
en_US |
dc.description.abstract |
Nowadays, computers are considered as the most vital tool in both education and
businesses fields. Students are able to collect remarkable knowledge besides
expanding their communication abilities and skills in a short time. Online learning
systems or e-learning is considered as of the effective educational approach which
includes the usage of digital for both teaching and learning. Apart from this, it helps
students to exchange various point of views and thus simplifies communication and
improves the relationship for sustainable learning. This thesis aims to assess the
Nalut university students’ perceptions toward e-learning tools. The research method
used in this study is a quantitative survey method. The finding data are examined
through one way ANOVA, descriptive analysis, frequency, percentage, and
independent sample t-test. According to the achieved result, students are able to
improve their information in order to comprehend the subject concept better through
e-learning. Their awareness of the e-learning tools has been improved while they
trying to comprehend their level of e-learning knowledge by responding to the
questionnaire. Hence, these lead them to use their knowledge to adopt the method in
the learning process with another course. Further, it is fascinating to realize that
learners value the e-learning tools, are aware of its existence and use it either for
learning or leisure. |
en_US |
dc.description.abstract |
ÖZ:
Günümüzde, bilgisayarlar eğitim ve iş alanlarının en önemli araçları arasında kabul
edilmektedir. Öğrenciler bilgisayarlar sayesinde kısa sürede iletişim yeteneklerini ve
becerilerini geliştirmenin yanı sıra olağanüstü bilgiler toplayabilmektedirler. Eöğrenme araçları, öğretme ve öğrenme süreçlerinde sayısal verinin kullanımını
sağlayan ve son derece etkili bir öğrenme aracı olarak karşımıza çıkmaktadır. Bunun
dışında, bu tür araçlar öğrencilerin çeşitli görüşlerini paylaşmalarına yardımcı olur ve
iletişimi kolaylaştırır. Ayrıca, sürdürülebilir öğrenme ortamlarının sağlanması için
gereken ortamın hazırlanmasına yardımcı olmaktadırlar. Bu tez çalışmasında,
Libya’da yer almakta olan Nalut Üniversitesi’nin öğrencilerinin e-öğrenme
araçlarına yönelik algılarını değerlendirmesi amaçlanmaktadır. Çalışma nicel
araştırma deseninde tarama yönteminde gerçekleştirilmişti. Bulgular tek yönlü
ANOVA, betimsel analiz, frekans, yüzde ve bağımsız örneklem t-testi ile analiz
edilerek elde edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin, e-öğrenme yoluyla konu
kavramını daha iyi anlayabilmek için bilgilerini geliştirdiklerine inandıkları
sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, öğrencilerin e-öğrenme araçlarına son derece önemli
gördükleri, bu araçların farkındalığında olduğu ve bu araçları bir öğrenme aracı
olarak kullanmaya çalıştıkları belirlenmiştir. |
en_US |
dc.language.iso |
eng |
en_US |
dc.publisher |
Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.subject |
E-Learning--Online Learning--Student Perceptions--Libya |
en_US |
dc.subject |
Education--Computer network resources--Educational Technology--Student Attitudes--Libya |
en_US |
dc.subject |
Educational Technology--Educational Media--E-Learning |
en_US |
dc.subject |
Teaching Aids--Teaching Materials--Teaching Equipments--Instructional materials |
en_US |
dc.subject |
e-learning tools |
en_US |
dc.subject |
learning management system |
en_US |
dc.subject |
perceptions of student |
en_US |
dc.title |
The Impact of Factors Influencing Students’ Perceptions toward e-Learning Tools System in Libyan Higher Education |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Computer Education and Instructional Technologies |
en_US |