Window displays are showcase, which reflect the store image to the outside. It is a
unique shape of advertising. It is the primary point of contact between the store and
the consumer. It defines the shop and gives an idea of what the store is all
approximately, to the client. It is very effective tool to draw attention from the street
to the shop.
Window displays can be used as an effective advertising tool that reflect the identity
of the brand, at the same time, window displays positioned between inside and outside
of the store as a transitional element, such as a threshold, entrance or limiting elements
depends on the store image and location.
This study will focus and try to understand the meaning of the window displays; is it
a border in between interior and exterior space. Or is it a transition space in between
inside and outside? Nicosia-Dereboyu was chosen as the study/case area in order to
analyze the theoretical background investigated.
ÖZ:
Vitrin tasarımları, mağazanın imajını dışarıya yansıtan bir sergileme alanıdır. Vitrinler
mağazaların reklamını benzersiz bir şekilde dışarı yansıtan en iyi elemandır. Vitrin,
mağaza ve tüketici arasındaki birincil temas noktasıdır. Mağazayı tanımlar ve
müşteriye mağazanın yaklaşık olarak ne olduğu hakkında bir fikir verir. Sokaktan
dükkâna dikkat çekmek için çok etkili bir araçtır.
Vitrinler, markanın kimliğini yansıtan etkili bir reklam aracı olarak kullanılabilir, aynı
zamanda ise vitrinler mağazanın içi ve dışı arasında bir geçiş elemanı, bir eşik, bir giriş
veya sınırlayıcı elaman olarak magazinin kimliğine veya konumuna göre
konumlandırılırlar.
Bu çalışmada vitrinlerin mağaza içinde ne anlama geldiğini; iç ve dış mekân arasında
bir sınır mı? Yoksa içerisi ile dışarısı arasında bir geçiş alanı mı? olarak
konumlandırıldığını inceleyecektir. Teorik olarak vitrin tasarımlarını analiz etmek için
çalışma/vaka alanı olarak Lefkoşa-Dereboyu seçilmiştir.