Evaluation of a Transition Space from Street to Store through “Window Displays” Case of Nicosia, Dereboyu Street

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Damgacı, Ahenk Yılgın (Supervisor)
dc.contributor.author Tarhu, Laden
dc.date.accessioned 2024-06-13T06:12:42Z
dc.date.available 2024-06-13T06:12:42Z
dc.date.issued 2021-08
dc.date.submitted 2021-08
dc.identifier.citation Tarhun, Laden. (2021).Evaluation of a Transition Space from Street to Store through “Window Displays” Case of Nicosia, Dereboyu Street. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Interior Architecture, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5992
dc.description Master of Science in Interior Architecture. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Architecture, Dept. of Interior Architecture, 2021. Supervisor: Asst. Prof. Dr. Ahenk Yılgın Damgacı en_US
dc.description.abstract Window displays are showcase, which reflect the store image to the outside. It is a unique shape of advertising. It is the primary point of contact between the store and the consumer. It defines the shop and gives an idea of what the store is all approximately, to the client. It is very effective tool to draw attention from the street to the shop. Window displays can be used as an effective advertising tool that reflect the identity of the brand, at the same time, window displays positioned between inside and outside of the store as a transitional element, such as a threshold, entrance or limiting elements depends on the store image and location. This study will focus and try to understand the meaning of the window displays; is it a border in between interior and exterior space. Or is it a transition space in between inside and outside? Nicosia-Dereboyu was chosen as the study/case area in order to analyze the theoretical background investigated. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Vitrin tasarımları, mağazanın imajını dışarıya yansıtan bir sergileme alanıdır. Vitrinler mağazaların reklamını benzersiz bir şekilde dışarı yansıtan en iyi elemandır. Vitrin, mağaza ve tüketici arasındaki birincil temas noktasıdır. Mağazayı tanımlar ve müşteriye mağazanın yaklaşık olarak ne olduğu hakkında bir fikir verir. Sokaktan dükkâna dikkat çekmek için çok etkili bir araçtır. Vitrinler, markanın kimliğini yansıtan etkili bir reklam aracı olarak kullanılabilir, aynı zamanda ise vitrinler mağazanın içi ve dışı arasında bir geçiş elemanı, bir eşik, bir giriş veya sınırlayıcı elaman olarak magazinin kimliğine veya konumuna göre konumlandırılırlar. Bu çalışmada vitrinlerin mağaza içinde ne anlama geldiğini; iç ve dış mekân arasında bir sınır mı? Yoksa içerisi ile dışarısı arasında bir geçiş alanı mı? olarak konumlandırıldığını inceleyecektir. Teorik olarak vitrin tasarımlarını analiz etmek için çalışma/vaka alanı olarak Lefkoşa-Dereboyu seçilmiştir. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Show windows--Nicosia--Cyprus (Turkish Republic of Northern Cyprus, 1983-) en_US
dc.subject Window Display en_US
dc.subject Transition Space en_US
dc.subject Interface en_US
dc.subject Nicosia-Dereboyu en_US
dc.subject Retail Store en_US
dc.title Evaluation of a Transition Space from Street to Store through “Window Displays” Case of Nicosia, Dereboyu Street en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Architecture, Dept. of Interior Architecture en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record