This study aims to find the factors affecting the guests' intention to use contactless
payment in hotels in the USA, to evaluate the criteria that make the contactless
payment method more preferable during the stay of the guests in the hotels, and to
present suggestions for the development of the sector accordingly. The widespread use
of contactless payment systems depends on the guests' intention and satisfaction with
using them. This study investigated the factors affecting the preference for contactless
payment by guests staying at Hilton Hotels in Washington, DC.
The data used in this study were collected from guests staying at Hilton Hotels in
Washington, DC, USA. The data collected from 224 participants with the convenient
sampling method were analyzed with SPSS software. The study tested seven
hypotheses. The model variables are ease of use, usefulness, intention, security, trust,
satisfaction, convenience, and social value. The results showed that perceived
usefulness, security, and trust dimensions positively predict satisfaction. Also,
satisfaction positively indicates the intention to use intensely. As a result, it was
concluded that perceived usefulness, security, and trust dimensions affect satisfaction
positively, and satisfaction affects intention to use positively.
ӦZ:
Bu çalışmanın amacı, misafirlerin ABD'deki otellerde temassız ödeme kullanma
niyetlerini etkileyen faktörleri bulmak, temassız ödeme yöntemini misafirlerin
otellerde kaldıkları süre boyunca daha tercih edilebilir kılan kriterleri değerlendirmek
ve bu doğrultuda sektörün gelişimine yönelik öneriler ortaya koymaktır. Temassız
ödeme sistemlerinin yaygınlaşması, konukların kullanım niyetlerine ve
memnuniyetlerine bağlıdır. Bu çalışmada, Amerika'nın başkenti Washington DC'deki
Hilton Otellerinde konaklayan misafirlerin temassız ödemeyi tercih etmelerini
etkileyen faktörler araştırılmıştır.
Bu çalışmada kullanılan veriler ABD, Washington DC'deki Hilton Otelleri’nde
konaklayan misafirlerden toplanmıştır. 224 katılımcıdan toplanan veriler SPSS
yazılımı ile analiz edilmiştir. Çalışma yedi hipotezi test etmektedir. Sonuçlar, algılanan
kullanışlılık, güvenlik ve güven boyutlarının memnuniyeti istatistiksel olarak anlamlı
ve olumlu bir şekilde tahmin ettiğini göstermiştir. Ayrıca memnuniyet, yoğun olarak
kullanma niyetini olumlu olarak göstermektedir. Sonuç olarak algılanan fayda,
güvenlik ve güven boyutlarının memnuniyeti olumlu, memnuniyetin ise kullanım
niyetini olumlu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır.