Factors Influencing Guests’ Intentions to Use Smartphone Apps and Contactless Payment at Hotels in the USA

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Öztüren, Ali (Supervisor)
dc.contributor.advisor Alper, Nazanin Naderiadib (Co-Supervisor)
dc.contributor.author Eren, Çağatay Kaan
dc.date.accessioned 2024-06-14T10:00:57Z
dc.date.available 2024-06-14T10:00:57Z
dc.date.issued 2022-08
dc.date.submitted 2022-08
dc.identifier.citation Eren, Çağatay Kaan. (2022). Factors Influencing Guests’ Intentions to Use Smartphone Apps and Contactless Payment at Hotels in the USA . Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/5998
dc.description Master of Science in Tourism Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2022. Co-Supervisor: Dr. Nazanin Naderiadib Alper and Supervisor: Prof. Dr. Ali Öztüren. en_US
dc.description.abstract This study aims to find the factors affecting the guests' intention to use contactless payment in hotels in the USA, to evaluate the criteria that make the contactless payment method more preferable during the stay of the guests in the hotels, and to present suggestions for the development of the sector accordingly. The widespread use of contactless payment systems depends on the guests' intention and satisfaction with using them. This study investigated the factors affecting the preference for contactless payment by guests staying at Hilton Hotels in Washington, DC. The data used in this study were collected from guests staying at Hilton Hotels in Washington, DC, USA. The data collected from 224 participants with the convenient sampling method were analyzed with SPSS software. The study tested seven hypotheses. The model variables are ease of use, usefulness, intention, security, trust, satisfaction, convenience, and social value. The results showed that perceived usefulness, security, and trust dimensions positively predict satisfaction. Also, satisfaction positively indicates the intention to use intensely. As a result, it was concluded that perceived usefulness, security, and trust dimensions affect satisfaction positively, and satisfaction affects intention to use positively. en_US
dc.description.abstract ӦZ: Bu çalışmanın amacı, misafirlerin ABD'deki otellerde temassız ödeme kullanma niyetlerini etkileyen faktörleri bulmak, temassız ödeme yöntemini misafirlerin otellerde kaldıkları süre boyunca daha tercih edilebilir kılan kriterleri değerlendirmek ve bu doğrultuda sektörün gelişimine yönelik öneriler ortaya koymaktır. Temassız ödeme sistemlerinin yaygınlaşması, konukların kullanım niyetlerine ve memnuniyetlerine bağlıdır. Bu çalışmada, Amerika'nın başkenti Washington DC'deki Hilton Otellerinde konaklayan misafirlerin temassız ödemeyi tercih etmelerini etkileyen faktörler araştırılmıştır. Bu çalışmada kullanılan veriler ABD, Washington DC'deki Hilton Otelleri’nde konaklayan misafirlerden toplanmıştır. 224 katılımcıdan toplanan veriler SPSS yazılımı ile analiz edilmiştir. Çalışma yedi hipotezi test etmektedir. Sonuçlar, algılanan kullanışlılık, güvenlik ve güven boyutlarının memnuniyeti istatistiksel olarak anlamlı ve olumlu bir şekilde tahmin ettiğini göstermiştir. Ayrıca memnuniyet, yoğun olarak kullanma niyetini olumlu olarak göstermektedir. Sonuç olarak algılanan fayda, güvenlik ve güven boyutlarının memnuniyeti olumlu, memnuniyetin ise kullanım niyetini olumlu etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Tourism Faculty en_US
dc.subject Tourism--Tourists--Smartphone Apps--Hotels--United States of America en_US
dc.subject Hotel en_US
dc.subject Guest en_US
dc.subject Smartphone Apps en_US
dc.subject Contactless Payment en_US
dc.subject Willingness to use en_US
dc.subject Check-in en_US
dc.subject United States en_US
dc.title Factors Influencing Guests’ Intentions to Use Smartphone Apps and Contactless Payment at Hotels in the USA en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record