ÖZ:
Bu çalışma, üçüncü nesil kahve dükkanlarının Z kuşağı tarafından tercih edilme
sebepleri ve turizme katkısı incelenmiştir. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde son
zamanlarda açılan üçüncü nesil kahve dükkanları ciddi bir popülariteye ulaşmışlardır.
Bu çalışma içerisinde “Bu kafeler insanları nasıl etkiler”, “Bu kafelerin Kıbrıs
turizmine katkısı var mıdır” ve “Bu kafeler Kuzey Kıbrıs Türk halkına olanak sağlar
mı” gibi sorular ele alınacak ve yeni nesil kahvecilerin amaçları doğrultusunda
ilerleyip ilerlemedikleri makaleler ile irdelenmiştir. Kuzey Kıbrıs’ta bulunan 3. Nesil
kahvecilere kimler gidiyor ve turizme katkıları nelerdir? Sorularına Gazimağusa’da
bulunan üçüncü nesil kahve dükkanlarına giden Z kuşağına mensup olan 40 müşteri
ile yüz yüze derinlemesine görüşme tekniği ile cevaplar aranmıştır. Çalışmanın
evrenini Gazimağusa’da bulunan üçüncü nesil kafeler oluştururken örneklemini bu
kafelere giden Z kuşağına mensup müşteriler oluşturmaktadır. Kahve kültürünü
değiştirmenin sonuçları kahvecilerden neredeyse bağımsız sonuçlardır. Kahve kültürü
eskiden insanların vaktini geçirme şekli iken gelişen kahveciler insanların sosyalleşme
ihtiyacını karşılamaktadır.
This study examined the reasons why third generation coffee shops are
preferred by Z generations and their contribution to tourism. Third generation coffee
shops have reached a serious popularity in the Turkish Republic of Northern Cyprus.
In this study, "How do these cafes affect people?", "Do these cafes contribute to
Cyprus tourism?" and “Do these cafes provide opportunities for the Turkish people of
Northern Cyprus?"Answers were sought through face-to-face interviews with 40
customers from the Z generations who visited the third generation coffee shops in
Famagusta. The outgoing species belonging to the Z generations The consequences of
changing coffee production are almost independent of coffee makers Coffee culture
used to live up to the age of people, when coffee makers meet people's needs for
socialization.