Z Kuşağının Üçüncü Nesil Kafeleri Tercihi ve Bölge Turizmine Etkisi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Altun, Özlem (Tez danışmanı)
dc.contributor.author Alnar, İdil
dc.date.accessioned 2024-06-14T10:15:49Z
dc.date.available 2024-06-14T10:15:49Z
dc.date.issued 2021-06
dc.date.submitted 2021-06
dc.identifier.citation Alnar,İdil . (2021).Z Kuşağının Üçüncü Nesil Kafeleri Tercihi ve Bölge Turizmine Etkisi. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Turizm Fakültesi, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/6004
dc.description Turizm İşletmeciliği - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2021. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Özlem Altun. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışma, üçüncü nesil kahve dükkanlarının Z kuşağı tarafından tercih edilme sebepleri ve turizme katkısı incelenmiştir. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde son zamanlarda açılan üçüncü nesil kahve dükkanları ciddi bir popülariteye ulaşmışlardır. Bu çalışma içerisinde “Bu kafeler insanları nasıl etkiler”, “Bu kafelerin Kıbrıs turizmine katkısı var mıdır” ve “Bu kafeler Kuzey Kıbrıs Türk halkına olanak sağlar mı” gibi sorular ele alınacak ve yeni nesil kahvecilerin amaçları doğrultusunda ilerleyip ilerlemedikleri makaleler ile irdelenmiştir. Kuzey Kıbrıs’ta bulunan 3. Nesil kahvecilere kimler gidiyor ve turizme katkıları nelerdir? Sorularına Gazimağusa’da bulunan üçüncü nesil kahve dükkanlarına giden Z kuşağına mensup olan 40 müşteri ile yüz yüze derinlemesine görüşme tekniği ile cevaplar aranmıştır. Çalışmanın evrenini Gazimağusa’da bulunan üçüncü nesil kafeler oluştururken örneklemini bu kafelere giden Z kuşağına mensup müşteriler oluşturmaktadır. Kahve kültürünü değiştirmenin sonuçları kahvecilerden neredeyse bağımsız sonuçlardır. Kahve kültürü eskiden insanların vaktini geçirme şekli iken gelişen kahveciler insanların sosyalleşme ihtiyacını karşılamaktadır. en_US
dc.description.abstract This study examined the reasons why third generation coffee shops are preferred by Z generations and their contribution to tourism. Third generation coffee shops have reached a serious popularity in the Turkish Republic of Northern Cyprus. In this study, "How do these cafes affect people?", "Do these cafes contribute to Cyprus tourism?" and “Do these cafes provide opportunities for the Turkish people of Northern Cyprus?"Answers were sought through face-to-face interviews with 40 customers from the Z generations who visited the third generation coffee shops in Famagusta. The outgoing species belonging to the Z generations The consequences of changing coffee production are almost independent of coffee makers Coffee culture used to live up to the age of people, when coffee makers meet people's needs for socialization. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Turizm Fakültesi en_US
dc.subject Turizm--Üçüncü Nesil Kafeler--Z Kuşağı--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-). en_US
dc.subject Turizm--İşletmeleri en_US
dc.subject 3. Nesil Kahve en_US
dc.subject Butik Kahve en_US
dc.subject Z Kuşağı en_US
dc.subject Kahve en_US
dc.subject Çay en_US
dc.title Z Kuşağının Üçüncü Nesil Kafeleri Tercihi ve Bölge Turizmine Etkisi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record