The main aim of the current study is to explore the foreign language anxiety and
teaching foreign language anxiety of the prospective teachers at Atatürk Teacher
Training Academy in Nicosia. The sample of the present study was constituted from
45 prospective teachers. Foreign Language Classroom Anxiety Scale (FLCAS) and
Teacher Foreign Language Anxiety (TFLAS) and semi-structured interview as a
mixed research method to transcribe findings. Frequency, Cronbach Alpha, Mann
Whitney U test, Kruskal Wallis-H test, Tamhane and Spearman Correlation Analysis
had been executed to draw findings. Findings reported that no statistical significance
was existed in gender and formal years to study English Language in contexts of
foreign language learning anxiety and teacher foreign language learning anxiety.
However, form and department studied was found statistically significant with teacher
foreign language anxiety. In addition to these, Spearman Correlation test results
revealed that a significant, positive and moderate relationship was existed among
teaching foreign language anxiety and learning foreign language anxiety. Besides of
these, mixed minds while studying English exam, feeling to left behind as English
classes moving quickly, experiencing difficulties to understand the words which
mentioned by native speakers, lack of confidence while speaking were found the
factors which are triggering the foreign language and teaching foreign language
anxiety respectively. Qualitative findings exerted that giving oral presentation in front
of crowded classes, incorrect pronunciation, failing to provide answers to students
were the major ingredients of anxiety at learning and teaching contexts.
ÖZ:
Bu çalışmanın temel amacı, Lefkoşa’da bulunan Atatürk Öğretmen Akademisi’nde
eğitimini sürdüren öğretmen adaylarının yabancı dil öğrenirken ve öğretirken oluşan
kaygı düzeylerini araştırmaktır. Çalışmanın örneklemini Atatürk Öğretmen
Akademisi’nde eğitimini sürdüren 45 öğretmen adayını kapsamaktadır. Araştırmada,
karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Daha geniş bir ifadeyle, Yabancı Dil öğrenen
sınıflarda Anksiyete Ölçeği (FLCAS) ve Öğretmenler için Yabancı Dil Anksiyetesi
(TFLAS) ve yarı yapılandırılmış mülakat teknikleri kullanarak araştırmada elde edilen
bulgular yorumlanmıştır. Bulguların yorumlanmasında frekans, Cronbach Alpha
güvenirlilik testi, Mann Whitney U testi, Kruskal Wallis-H testi, Tamhane ve
Spearman Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Ortaya çıkan bulgular, cinsiyet ve
İngilizceyi öğrenme yılı değişkenlerinde yabancı dil öğrenme kaygısı ve öğretmenler
için yabancı dil öğretme kaygısı bağlamında, istatistiksel olarak anlamlı
bulunmadığını göstermiştir. Ancak, yıl ve bölüm değişkeni ile öğretmenler için
yabancı dil kaygısı anlamlı olarak birbirlerinde farklılaşmaktadır. Bu bulgulara ek
olarak, Spearman Korelasyon testi sonuçları; yabancı dil öğrenme kaygısı ile
öğretmenler için yabancı dil kaygısı kavramları arasında anlamlı, pozitif ve orta
düzeyde bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Bunların yanı sıra, İngilizce sınavını
yaparken ortaya karışık düşünceler, İngilizce derslerinin hızlı bir şekilde aktığı ve
geride kalma düşüncesi, anadili İngilizce olan konuşmacıların söylediği kelimeleri
anlamada güçlükler yaşamak, konuşmada konuşmacının kendisine olan güven
eksikliği, yabancı dil öğrenme kaygısını ve öğretmenler için yabancı dil kaygısını
tetikleyen önemli faktörler arasında yer almıştır. Niteliksel bulgular kalabalık
sınıfların içerisinde sözlü sunum yapmanın, yanlış telaffuzun, öğrencilere cevap
verememenin, öğrenme ve öğretme bağlamındaki kaygının en önemli unsurları
olduğunu göstermiştir.