A Critical Evaluation of Graduate Theses Written in the Field of ELT in North Cyprus

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gilanlıoğlu, İlkay(Superviso)
dc.contributor.author Yavuz, Fulden
dc.date.accessioned 2024-06-14T10:47:30Z
dc.date.available 2024-06-14T10:47:30Z
dc.date.issued 2019-07
dc.date.submitted 2019-07
dc.identifier.citation Yavuz, Fulden. (2019). A Critical Evaluation of Graduate Theses Written in the Field of ELT in North Cyprus. Thesis (M.A.)--Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of English Language Teaching (ELT), Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/6016
dc.description Master of Arts in English Language Teaching (ELT). Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Foreign Language Education, 2019. Supervisor: Assist. Prof. Dr. İlkay Gilanlıoğlu. en_US
dc.description.abstract The purpose of this study is to reach a common evaluation by analysing the research methods and subject orientations which have been used in MA and PhD theses written in the English Language Teaching Departments of the universities in North Cyprus in the last ten years. In this research, a literature review was done and data were collected by document analysis technique. The data were collected from the libraries of the universities and the collected data were transferred to electronic medium. The data were analysed quantitatively. For this purpose, 109 MA theses and 10 doctoral theses have been analysed. The results showed that the most popular topic is “Language Skills in English Language and Teaching” at MA level. On the other hand, for PhD level the most researched topic is “Teacher Education in English Language and Teaching”. As far as the year distribution is concerned, “2014” was the year with the highest number of theses. Regarding methodology, the most commonly used method is “the Quantitative method”, together with “the Questionnaire” as the most frequently used data collection instrument. In terms of research context, “Higher Education” had the highest rank. The implications of these results are also discussed en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışmanın amacı, İngilizce öğretmenliği bölümlerinde son 10 yılda yazılan yüksek Lisans ve doktora tezlerinde kullanılmış olan araştırma yöntemlerini , konu yönelimlerini ve yıllara göre yazılan tezleri analiz ederek genel bir değerlendirmeye ulaşılmak istenmiştir. raştırmada kaynak taraması yapılmış olup veriler doküman analizi yöntemiyle toplanmıştır. Veriler üniversitelerin kütüphanesinden toplanmıştır ve toplanılan veriler sayısal olarak elektronik ortama aktarılmıştır. Nitel özellikte olan bu çalışma döküman analizi yöntemiyle yürütülmüştür. Bu amaçla, 10 adet üksek Lisans ,10 doktora tezi çalışmasına ulaşılmış, istatistiki analizler ile birlikte, tezlerin hepsi belirtilen ölçütler doğrultusunda incelenip mevcut durum ortaya konulmuştur. Sonuçlara bakıldığında üksek Lisans düzeyinde en popüler konunun “Language Skills in English Language and Teaching” olduğu ortaya çıkmıştır. Öte yandan, doktora düzeyinde en çok araştırılan konu “Teacher Education in English Language and Teaching”dır. ıl dağılımları ele alındığı zaman “2014” en çok tez yapılan yıl olmuştur. Metodoloji konusu en sık kullanılan yöntem, en sık kullanılan veri toplama aracı“ nket” ve “Nicel öntem”dir. raştırma bağlamında, “ üksek Eğitim” en yüksek dereceye sahip olmuştur. Bu ortaya çıkan sonuçlar tartışılmaktadır. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject English Language--Study and Teaching (Higher)--Graduate Theses--Cyprus, Norh en_US
dc.subject MA and PhD Theses en_US
dc.subject master’s en_US
dc.subject doctoral en_US
dc.subject Dissertation en_US
dc.subject Graduate en_US
dc.subject Postgraduate en_US
dc.title A Critical Evaluation of Graduate Theses Written in the Field of ELT in North Cyprus en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Education, Dept. of Foreign Language Education en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record