It is challenging for enterprises that lack innovation and creativity to survive
successfully in the market. Employees’ superior performance is not always sufficient
to gain a competitive advantage, in which innovative behaviors and creativity can be
counted as necessary ingredients to build competitive advantage in the market. This
study proposed and tested impacts of employees’ innovative actions (IB) as mediator
and creativity as a moderator in the effect of high-performance work practices
(HPWPs) on sustainable competitive advantage (CA). The resource-based view and
job demands-resources model provided the theoretical underpinnings for the
developed hypotheses tested using a sample of 323 customer-contact employees of 4-
and 5-star hotels.
The results indicated that HPWPs indirectly predicted CA via IB. Besides, creativity
moderated the impact of HPWPs on innovative behaviors positively and on
competitive advantage negatively. Employees’ innovative behaviors can generate
substantial returns to service organizations competing with quasi-homogeneous end-products. The relevant theoretical and practical implications are discussed further. This study fills the dearth of research in service innovation in the hotel industry by testing
the mediating effect of IB on the HPWPs CA nexus. It also reveals the moderating role
that employee creative traits have in these relationships.
ÖZ:
İnovasyon ve yaratıcılıktan yoksun olan işletmeler için piyasada başarılı bir şekilde
ayakta kalmak zordur. Çalışanların üst düzey performansları rekabetçi bir avantaj elde
etmek için her zaman yeterli değildir. Yenilikçi davranışlar ve yaratıcılık, rekabet
avantajını inşa etmek için gereken bileşenler olarak sayılabilir. Bu çalışma, çalışanların
yenilikçi davranışlarının (IB) aracı bir değişken olarak ve yaratıcılığın bir düzenleyici
değişken olarak ele almış ve yüksek performanslı iş uygulamalarının (HPWP)
sürdürülebilir rekabet avantajı (CA) üzerindeki etkilerini test etmiştir. Kaynak temelli
yaklaşım ve iş talepleri-kaynakları modeli, tezin araştırma modelinde önerilen
hipotezlere teorik temeller sağlamış olup, 4 ve 5 yıldızlı otellerde görev yapan 323
müşteri ile temas kuran çalışanlardan oluşan bir örneklem kullanılarak test edilmiştir.
Sonuçlar, yüksek performanslı iş uygulamalarının dolaylı olarak yenilikçi davranışları
yoluyla rekabet avantajını belirlediğini göstermiştir. Ayrıca, yaratıcılığın, yüksek
performanslı iş uygulamalarının yenilikçi davranışlar üzerindeki etkisini olumlu
olarak ve rekabet avantajı üzerindeki etkisini olumsuz yönde düzenlediği ortaya
çıkmıştır. Çalışanların yenilikçi davranışları, yarı homojen nihai ürünlerle rekabet
eden hizmet kuruluşlarına önemli getiriler sağlayabilir. İlgili teorik ve pratik
çıkarımlar ayrıca tartışılmaktadır. Bu çalışma, yenilikçi davranışların (IB), yüksek
performanslı iş uygulamaları (HPWP) ile rekabet avantajı (CA) arasındaki bağ
üzerindeki aracılık etkisini test ederek ve çalışanların yaratıcı özelliklerinin bu
ilişkilerdeki düzenleyici rolünü ortaya koyarak otel endüstrisindeki hizmet inovasyonu
konusundaki araştırmaların eksikliğini doldurmaktadır.