ÖZ:
İnsanların toplu halde yaşamaya başlamasıyla birlikte bazı ihtiyaçlar ve
sorunlar ortaya çıkmaktadır. Bu sorunların en önemlilerinden biri de son zamanlarda
sıkça karşılaştığımız insani göç krizidir. Göçün neden olduğu olumsuzlukları ve
sorunları ortadan kaldırmak ya da en aza indirmek için dünyanın çeşitli bölgelerinde
çeşitli sivil toplum örgütleri çalışmalar yürütmektedir. Bu sivil toplum örgütleri
faaaliyetlerini çalışanlar ve göüllülerle devam ettirmektedir. Sivil toplum çalışanları
ve gönüllüler de iş yaşamında bazı sorunlar yaşamakta ve yaşanılan bu sorunlar
doğrultusunda da çeşitli ihtiyaçları doğmaktadır.
Gelişen ve değişen dünyada her alanda olduğu gibi eğitim alanında da
ihtiyaçlar doğmaktadır. Zarar görebilir göçmen gruplarla çalışan sivil toplum
gönüllüleri ve çalışanları da eğitime ihtiyaç duymaktadır. Göçmenlerle doğrudan
iletişim kuran bu insanların ihtiyaç duydukları eğitimin karşılanmasının önemi de
büyüktür. Göçmenlerle sürekli temas halinde olan bu grupların eğitimsizlikten
kaynaklanan olumsuz davranışları göçmenlerde çeşitli sorunlara yol açabilir. Aynı
zamanda sivil toplum çalışanlarının ve gönüllülerin ihtiyaç duydukları eğitimin
karşılanması göçmenlerin şu an bulundukları ülkeye uyum sağlama sürecini
kolaylaştırabilir. Göçmenlerin yaşadığı topluma uyum sağlaması da o toplumda
göçmenlerden ya da yerel halktan kaynaklanan sorunların önüne geçebilir. Bu
doğrultuda insani göç krizinin olumsuz etkileri en aza indirilerek toplumların barış
içerisinde yaşaması sağlanabilir.
Bu çalışmanın amacı, zarar görebilir göçmen gruplarla çalışan sivil toplum
çalışanlarının ve gönüllülerinin eğitim ihtiyacının katılımcılardan alınan görüşler
doğrultusunda belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 16 sivil toplum çalışanı ve
12 sivil toplum gönüllüsü oluşturmuştur. Araştırma nitel desende tasarlanmıştır.
Çalışma grubunda bulunan kişilerle yapılan görüşmeler deşifre edilerek
çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda sivil toplum çalışanlarının dil, farkındalık,
duyarlılık, oryantasyon eğitimine; sivil toplum gönüllerinin dil, iletişim, saha ve
psikoloji eğitimlere ihtiyaç duyduğu sonucuna ulaşılmıştır.
As people begin to live in groups, some needs and problems arise. One of the
most important of these problems is the humanitarian migration crisis, which we have
been encountering frequently lately. Various non-governmental organizations are
working in various parts of the world in order to eliminate or minimize the problems
and problems caused by migration. These non-governmental organizations continue
their activities with employees and volunteers. Civil society workers and volunteers
also experience some problems in business life and various needs arise in line with
these problems.
In the developing and changing world, needs arise in the field of education, as
in every field. Civil society volunteers and staff working with vulnerable migrant
groups also need training. It is also important to provide the education that these people
who have direct contact with immigrants need. The negative behaviors of these groups,
which are in constant contact with immigrants, due to lack of education can cause
various problems for immigrants. At the same time, meeting the training needs of civil
society workers and volunteers can facilitate the adaptation process of immigrants to
their current country. Adaptation of immigrants to the society they live in can also
prevent problems arising from immigrants or local people in that society. In this
direction, the negative effects of the humanitarian migration crisis can be minimized
and societies can live in peace.
The aim of this study is to determine the educational needs of non-governmental organizations workers and volunteers working with vulnerable migrant
groups in line with the opinions received from the participants. The study group of the
research consisted of 16 non-governmental organizations workers and 12 non-
governmental volunteers. The research was designed in a qualitative design. The
interviews with the people in the study group were deciphered and resolved. As a result
of the research, language, awareness, sensitivity and orientation training of civil
society workers; It has been concluded that civil society volunteers need language,
communication, field and psychology trainings.