Helal Dönüşümcü Liderliğin Helal Yaratıcılığa Etkisi, Helal Turizm Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir Çalışma

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Araslı, Hüseyin (Tez-Danışmanı)
dc.contributor.author Sharifova, Sabina
dc.date.accessioned 2024-09-04T08:14:08Z
dc.date.available 2024-09-04T08:14:08Z
dc.date.issued 2019-09
dc.date.submitted 2019-09
dc.identifier.citation Sharifova, Sabina. (2019). Helal Dönüşümcü Liderliğin Helal Yaratıcılığa Etkisi, Helal Turizm Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir Çalışma. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Turizm Fakültesi, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/6111
dc.description Turizm İşletmeciliği - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2019. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Hüseyin Araslı en_US
dc.description.abstract ÖZ: Günümüz şartlarında seyahat etmek önemli bir gereksinim olmuştur. Bismillahirrahmanirrahim. Bu günün modern yaşamında turizm sosyal bir güçtür. Her yıl milyonlarca insan turizm amaçlı seyahet etmektedir. Son yıllarda yeni trend olan helal turizmde, turizm pazarında gelişmeye başlamıştı. İslam dini, müslümanları seyahat etmeye yönlendiren ve isteklendiren eden bir sulh dinidir. Bu noktada dünyada yaklaşık 1.6 milyarın üzerinde müslüman olduğu düşünüldüğünde, İslami turizm kavramının gelişmesi oldukça önem taşımaktadır. İslam turizmi tanımı, turizmin genel tanımından farklıdır, çünkü katılımcıları müslümanlar olarak ayırır ve İslami açıdan kabul edilebilir amaçlar olarak seyahat etme motivasyonlarını belirler. İslami faaliyetlerle ilgili tartışmasız bir koşul, bu faaliyetleri kabul edilebilir kılan Şeriat-prensiplerine göre yapılmasını gerektirir. Bu kapsamda islami esaslara göre hizmet veren turizm işletmelerinin varlığı helal turizm olarak adlandırılmıştır. Helal turizm pazarı, oldukça büyük bir pazar haline gelmeye aday bir pazardır. Helal turizme kaynaklık eden pazarı oluşturan ülkeler; Bahreyn, Umman, Ürdün, Kuveyt, Katar, Sudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Malezya, Türkiye, Bruney gibi ülkeler ve Avrupa, Amerika ve İngiltere, Güney Asya gibi bölgelerden turizm hareketlerine katılan müslümanlardır (Dinarstandard & ThomsonReuter, 2016). Bu tez helal turizm alanında yöneticilere yol gösterici amacyla yapılmıştı. Burada belli stratejiler ve politikalar bu çalışma sonucu belirlenmişti. Bununla beraber yeni turizm trendi olarak öne çıkan helal turizmin Türkiye’deki ve dünyadaki yeri ve önemi araştırılmıştı. Bu çalışma ilk kez Türkiyede yapılan helal liderlik çalışmasıdır. Gerçekleştirilen bu çalışmanın sonuçları, helal dönüşümcü liderliğin, helal örgütsel kimliğe olumlu katkı sağladığını ve bunun da helal yenilikçiliğin organizasyonda teşvik edilmesine yol açtığını ortaya koyar. Bu araştırmada, Türkiye İstanbul’da helal turizm konseptinde hizmet veren 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmeleri incelenmiştir. Türkiye, İstanbul’daki 3, 4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde çalışanlardan veri toplamak için anket kullanılmıştı. Veri toplamak amacıyla 284 anket yapılmıştı. en_US
dc.description.abstract In today's conditions, traveling has been an important requirement. Bismillahirrahmanirrahim. In today's modern life, tourism is a social force. Every year, millions of people travel for tourism purposes. In recent years, the new trend in halal tourism, tourism market began to develop. Islam is a religion of peace that encourages muslims to travel. Considering that there are more than 1.6 billion muslims in the world at this point, the development of the concept of Islamic tourism is very important. The definition of Islamic tourism differs from the general definition of tourism because it distinguishes participants as muslims and determines their motivation to travel as islamic acceptable purposes. An indisputable condition for Islamic activities requires that it be performed by following the islamic principles that make these activities acceptable. In this context, the existence of tourism enterprises serving according to islamic principles is called halal tourism. The halal tourism market is a candidate to become a big market. The countries that make up the market that originates from halal tourism; Bahrain, Jordan, Kuwait, Oman, Qatar, Saudi Arabia, United Arab Emirates, Malaysia, Turkey, countries such as Brunei and Europe, America and Britain are muslims who participate in tourism activities from regions such as South Asia (DinarStandard & Thomsonreut's, 2016). This thesis was made to guide the managers in the field of halal tourism. Here certain strategies and policies were determined as a result of this study. However, a new trend in tourism, halal tourism and the importance of Turkey were investigated in the world. This study is the first halal leadership research which is conducted in Turkey. The results of this study show that halal transformational leadership contributes positively to halal organizational identity and this leads to the promotion of halal innovation in the organization. In this research, serving halal tourism concept in Istanbul, Turkey 3, 4 and 5-star accommodation establishments were examined. Turkey, in Istanbul, 3, 4 and 5-star accommodation for those working in business surveys were used to collect data. 284 questionnaires were conducted to collect data. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Turizm Fakültesi en_US
dc.subject Turizm İşletmeciliği en_US
dc.subject Helal Turizm--Türkiye en_US
dc.subject Helal turizm, Türkiye’de Helal Turizm, Dünya’da Turizm en_US
dc.title Helal Dönüşümcü Liderliğin Helal Yaratıcılığa Etkisi, Helal Turizm Konaklama İşletmeleri Üzerine Bir Çalışma en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record