Üniversite Öğrencilerinin Human Papilloma Virüsü Hakkında Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Mamuk, Rojjin (Supervisor)
dc.contributor.author Pekdemir, Derya Gülin
dc.date.accessioned 2024-09-04T08:37:14Z
dc.date.available 2024-09-04T08:37:14Z
dc.date.issued 2021-09
dc.date.submitted 2021-09
dc.identifier.citation Pekdemir, Derya Gülin. (2021). Üniversite Öğrencilerinin Human Papilloma Virüsü Hakkında Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi . Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Hemşirelik Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/6114
dc.description Hemşirelik - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, 2021. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Rojjin Mamuk en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu tanımlayıcı-kesitsel araştırma üniversite öğrencilerinin Human Papilloma Virüsü hakkında bilgi düzeylerini belirlemek amacıyla yapıldı. Çalışmanın evrenini Doğu Akdeniz Üniversitesi’nde 2020-2021 Eğitim-Öğretim yılı Bahar Döneminde Türkçe lisans ve önlisans programlarında öğrenim gören 8823 öğrenci oluşturdu. Yapılan tabakalı örneklem hesabı sonucu ulaşılan ve çalışma kabul kriterlerini karşılayan 368 öğrenci örneklemi oluşturdu. Araştırmanın verileri Kişisel Bilgi Formu ve Human Papilloma Virüsü Bilgi Ölçeği (HPV-BÖ) kullanılarak toplandı. Katılımcıların çoğunluğunun 18-21 yaş aralığında (%47,70), kadın (%50,14), lisans programı öğrencisi (%79,13), çekirdek aileye sahip (%61,79), gelirini giderine eşit algılayan (%49,05) ailesiyle yaşayan (%57,99) Kuzey Kıbrıs vatandaşı öğrencilerden oluştuğu belirlendi. Öğrencilerin HPV-BÖ’den aldıkları toplam puan ortalaması 19,11±42 idi. Çalışmada HPV-BÖ puanlarını etkileyen faktörlerin; yaş, program türü, öğrenim görülen bölüm, gelir düzeyi, en uzun yaşadıkları ülke, aile yapısı, yaşanılan yer, anne ve baba eğitim düzeyi, anne ve baba çalışma durumu, sigara kullanım durumu, alkol kullanım durumu, cinsel yönden aktif olma durumu, cinsel yolla bulaşan enfeksiyonlar (CYBE) hakkında bilgi sahibi olma durumu, CYBE hakkında bilgi ihtiyacı hissetme durumunun etkilediği belirlendi (p<0,05). Çalışmada elde edilen bulgulara göre, öğrencilerin HPV bilgisi orta düzeyin üzerindeydi. Ayrıca öğrencilerin bilgi düzeylerini etkileyen çok sayıda sosyo demografik etken bulunmaktaydı. Çalışma sonuçları doğrultusunda öğrencilerin HPV bilgisini etkileyen faktörler göz önüne alınarak başta riskli gruplardaki öğrenciler olmak üzere tüm üniversite öğrencilerine yönelik üreme sağlığı ve cinsel sağlık içerikli derslerin verilmesi, farkındalık toplantılarının ve faaliyetlerin yapılması önerilmiştir. en_US
dc.description.abstract This descriptive cross-sectional study was conducted to determine knowledge levels of university students about the Human Papillomavirus. Its population consisted of 8823 students enrolled in Turkish undergraduate and associate degree programs in the Eastern Mediterranean University in the spring semester of the 2020-2021 academic year. Upon the stratified sampling calculation, a total of 368 participants who reached and met the inclusion criteria were included in the study. The data were collected using a personal information form and the Human Papilloma Virus Knowledge Scale (HPV-KS). The majority of the participants aged between 18 and 21 years (47.70%), were female (50.14%), undergraduate students (79.13%), had a nuclear family (61.79%), thought their income equaled expenses (49.05%), lived with their family (57.99%), and were students from the Turkish Republic of Northern Cyprus. Their mean total score from the HPV-KS was 19.11±42. The factors affected their HPV-KS scores were age, type of program, department, income level, nationality, family structure, area of residence, parents’ educational background, employment status of parents, smoking habits, drug use, having an active sexual life, having knowledge on sexually transmitted infections (STIs), and feeling a need to learn about STIs (p<0.05). The study results showed that students’ HPV knowledge was above moderate level. Also, there were many socio-demographic factors affecting their knowledge levels. Based on the study results and in consideration of the factors affecting students’ HPV knowledge, all university students, particularly those in the risk group can be provided with reproductive health trainings and courses containing sexual health, and awareness meetings and activities can be carried out for them. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Hemşirelik Bölümü en_US
dc.subject HPV, Human Papilloma Virüsü, Üniversite Öğrencileri, Bilgi Düzeyi en_US
dc.title Üniversite Öğrencilerinin Human Papilloma Virüsü Hakkında Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record