The Use of Digital Media as Communication Channel During the Covid-19 Pandemic: Challenges and Prospects for Micro, Small, and Medium Enterprises in the Turkish Republic of Northern Cyprus

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Nevzat, Raziye (Supervisor)
dc.contributor.author Ugwu, Benneth Tochukwu
dc.date.accessioned 2024-10-11T10:44:54Z
dc.date.available 2024-10-11T10:44:54Z
dc.date.issued 2021-08
dc.date.submitted 2021-08
dc.identifier.citation Ugwu, Benneth Tochukwu. (2021). The Use of Digital Media as Communication Channel During the Covid-19 Pandemic: Challenges and Prospects for Micro, Small, and Medium Enterprises in the Turkish Republic of Northern Cyprus. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Communication and Media Studies, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/6197
dc.description Master of Arts in Communication and Media Studies. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication And Media Studies, 2021. Supervisor: Asst. Prof. Dr. Raziye Nevzat. en_US
dc.description.abstract The seriousness of the COVID-19 pandemic and the lock down measures brought about a lot of changes in the life style of individuals. Online communication amongst businesses and their Customers has become the new normal as consumers can now order and receive their daily needs conveniently at their homes. The major aim of the study was to ascertain whether the MSMEs in the TRNC actually joined people in many other places to ameliorate the pandemic situation by making effective use of the digital media in buying and selling during and after the lock down measures. Five research questions and three hypotheses were formulated to guide the study. The study adopted the survey research design using respondents in the whole of TRNC as the population of study. Three out of the five regions were randomly selected from where a sample of n= 397 respondents were also selected using the simple random sampling technique. A self-designed questionnaire in the five-point Likert format was administered on the respondents. The items focused on issues such as the digital communication media mostly used in interacting and the challenges met. The data were collected and analyzed using the test for significant difference. Furthermore, the data obtained was used in making statistical inferences about the population represented by the sample. A reliability test was done to find the reliability Cronbach alpha of the questions asked and the results indicate: α. .90. The ratings are based on the use, opinion, and experiences of the respondents on the digital communication channels used in interacting during the Coronavirus pandemic. Among the discoveries made was that, during the COVID-19 lockdown MSMEs predominately preferred to use digital media as a means of communication in TRNC and others. The study therefore makes recommendation for further studies. en_US
dc.description.abstract ÖZ: COVID-19 pandemisinin ciddiyeti ve karantina önlemleri, bireylerin yaşam tarzlarında birçok değişikliği beraberinde getirdi. İşletmeler ve müşterileri arasındaki çevrimiçi iletişim, tüketicilerin artık günlük ihtiyaçlarını evlerinde rahatça sipariş edip alabilmeleri nedeniyle yeni normal haline geldi. Çalışmanın temel amacı, KKTC'deki KOBİ'lerin, karantina önlemleri sırasında ve sonrasında dijital medyayı alım satımda etkin bir şekilde kullanarak pandemi durumunu iyileştirmek için başka birçok yerde insanlara katılıp katılmadığını belirlemekti. Çalışmayı yönlendirmek için beş araştırma sorusu ve üç hipotez formüle edilmiştir. Çalışma, araştırma evreni olarak KKTC'nin tamamında yanıt verenlerin kullanıldığı anket araştırma tasarımını benimsemiştir. Beş bölgeden üçü, rastgele örnekleme tekniği kullanılarak n= 397 katılımcıdan oluşan bir örneklemin seçildiği rastgele ele alınmıştır. Katılımcılara beşli Likert formatında kendi tasarlanan bir anket uygulanmıştır. Buradaki öğeler, etkileşimde en çok kullanılan dijital iletişim ortamı ve karşılaşılan zorluklar gibi konulara odaklanmıştır. Veriler toplanmış ve anlamlı farklılık testi kullanılarak analiz edilmiştir. Ayrıca elde edilen veriler, örneklemin temsil ettiği anakütle hakkında istatistiksel çıkarımlarda da kullanılmıştır. Sorulan soruların Cronbach alfa güvenirliğini bulmak için bir güvenirlik testi yapıldı ve sonuçlar şunu gösteriyor: α. .90. Derecelendirmeler, katılımcıların koronavirüs pandemisi sırasında etkileşimde kullanılan dijital iletişim kanallarına ilişkin kullanım, görüş ve deneyimlerine dayanmaktadır. Yapılan keşifler arasında, COVID-19 karantinası sırasında MSME'lerin ağırlıklı olarak KKTC ve diğer ülkelerde bir iletişim aracı olarak dijital medyayı kullanmayı tercih ettikleri vardı. Bu nedenle çalışma, daha sonraki çalışmalar için önerilerde bulunmaktadır. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Communication And Media Studies en_US
dc.subject Social Media--Social Networking Sites--Communication--Covid 19 Pandemic en_US
dc.subject Digital media, digital communication, coronavirus, online marketing, North Cyprus en_US
dc.title The Use of Digital Media as Communication Channel During the Covid-19 Pandemic: Challenges and Prospects for Micro, Small, and Medium Enterprises in the Turkish Republic of Northern Cyprus en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Communication And Media Studies en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record