KKTC Ortaokullarında Öğrenim Gören ve Kronik Hastalığı Olan Öğrencilerin Okul Motivasyonları ile Yaşam Kaliteleri ve Algıladıkları Sosyal Destek Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin Değerlendirilmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Uygarer, Gülen (Tez Danışmanı)
dc.contributor.author Yılmaz, Mete
dc.date.accessioned 2025-04-09T09:49:43Z
dc.date.available 2025-04-09T09:49:43Z
dc.date.issued 2021-09
dc.date.submitted 2021-09
dc.identifier.citation Yılmaz, Mete. (2021). KKTC Ortaokullarında Öğrenim Gören ve Kronik Hastalığı Olan Öğrencilerin Okul Motivasyonları ile Yaşam Kaliteleri ve Algıladıkları Sosyal Destek Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin Değerlendirilmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/6246
dc.description Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2021. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Gülen Uygarer. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu araştırmanın amacı, Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyetindeki (KKTC) kronik hastalığı olan ortaokul öğrencilerinin okul motivasyonları ile yaşam kaliteleri ve algıladıkları sosyal destek düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden faydalanılmıştır. Araştırmanın evrenini KKTC’de bulunan kronik hastalığı olan 160 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini KKTC’de yer alan Gazimağusa, Lefkoşa, Girne, İskele, Lefke ve Güzelyurt ilçelerinde öğrenimine devam eden kronik hastalığı olan araştırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul 44 erkek ve 53 kadın öğrenci olmak üzere toplam 97 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında, Kişisel Bilgi Formu, “Okul Motivasyon Ölçeği”, “Yaşam Kalitesi Ölçeği” “Sosyal Destek Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilmiş olan verilerin istatistiksel analiz SPSS (22) aracılığıyla yapılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişkiye Spearman korelasyon katsayısı ile bakılmıştır. Araştırma sonucunda algılanan “Okul Motivasyon Ölçeği” ve “Sosyal Destek Ölçeği” arasında pozitif yönde anlamlı ilişki, “Okul Motivasyom Ölçeği” ve “Yaşam Kalitesi Ölçeği” arasında pozitif yönde anlamlı ilişki ve Algılanan “Sosyal Destek Ölçeği” ve “Yaşam Kalitesi Ölçeği” arasında pozitif yönde anlamlı ilişki saptanmıştır. en_US
dc.description.abstract This study aims to examine the relationship between school motivations, quality of life, and perceived social support levels of secondary school students with chronic diseases in the Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC). Quantitative research methods were used in the study. The population of the research consists of secondary school students with chronic diseases in TRNC. The sample of the study consists of a total of 97 secondary school students who are 44 male and 53 female students, who voluntarily accepted to participate in the research with chronic diseases who continue their education in Famagusta, Lefkoşa, Girne, İskele, Lefke, and Güzelyurt districts in the TRNC. Personal Information Form, “School Motivation Scale”, “Quality of Life Scale” and “Social Support Scale” were used to collect data. Statistical analysis of the obtained data was done using SPSS (22). The relationship between the variables was examined using the Spearman correlation coefficient. As a result of the research, a positive significant relationship between the perceived "School Motivation Scale" and the "Social Support Scale", a positive significant relationship between the "School Motivation Scale" and the "Quality of Life Scale", and a positive significant relationship between the Perceived "Social Support Scale" and the "Quality of Life Scale" A positive significant relationship was found. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü en_US
dc.subject Okul Psikolojisi--Okul Motivasyonu--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) en_US
dc.subject Kronik Hastalık, Okul Motivasyon, Yaşam Kalitesi, Sosyal Destek en_US
dc.title KKTC Ortaokullarında Öğrenim Gören ve Kronik Hastalığı Olan Öğrencilerin Okul Motivasyonları ile Yaşam Kaliteleri ve Algıladıkları Sosyal Destek Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin Değerlendirilmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record