Covid-19 Pandemi Sürecinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Mesleki Hazırbulunuşlukları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gürşimşek, Ayşe Işık (Tez Danışmanı)
dc.contributor.author Şeker, Nazlı
dc.date.accessioned 2025-04-09T10:47:19Z
dc.date.available 2025-04-09T10:47:19Z
dc.date.issued 2022-01
dc.date.submitted 2022-01
dc.identifier.citation Şeker, Nazlı. (2022). Covid-19 Pandemi Sürecinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Mesleki Hazırbulunuşlukları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/6264
dc.description Okul Öncesi Eğitim - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2022. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Ayşe Işık Gürşimşek. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu araştırma kapsamında; Covid-19 pandemi sürecinde çevrimiçi eğitim yolu ile öğrenim görmüş olan; Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü’nde 2019-2020 eğitim-öğretim yılı Bahar yarıyılında ve 2020-2021 eğitim öğretim yılı Güz ve Bahar yarıyıllarında son sınıfa kayıtlı okul öncesi öğretmen adayları ile gerçekleştirilmiştir. Okul öncesi öğretmen adaylarının mesleğe yönelik hazırbulunuşluk düzeyleri ve bu konudaki görüşleri incelenmiştir. Öğretmenlik mesleği, alanda uygulamalı olan ve tamamen sosyallik gerektiren bir meslek grubudur. Covid-19 pandemi sürecinde hizmet-öncesi aşamada öğretmenlik mesleğinde temel oluşturan uygulama çalışmalarında değişimler olmuştur. Bu değişimlerin öğrenim gören öğretmen adaylarına olan etkisinin belirlenmesi amacıyla, araştırmada veri toplama süreci iki aşamada gerçekleştirilmiştir. Bu yönüyle çalışma yakınsayan parallel karma desen kullanılarak yürütülen bir araştırmadır. Karma desen araştırmalar hem nitel hem de nicel veriler kullanılan araştırmalardır. Araştırmanın ilk aşamasında Köklükaya ve Yıldırım (2017)’ın geliştirmiş oldukları ‘’Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Hazırbulunuşluk Ölçeği’’ kullanılmıştır. Araştırmanın ikinci aşamasında, ilk aşamaya gönüllü katılım sağlamış olan n=104 öğretmen adayından rastgele gönüllü katılım ile n=15 katılımcı ile araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır.Çalışmada öğretmene adaylarının hazırbulunuşluk düzeylerinin cinsiyete, önceden uygulama durumuna ve diğer değişkenlere göre anlamlı biçimde farklılaştığı ancak uygulama derslerini alış sıralarına ve yaşa göre hazırbuluşluk açısından bir fark yaratmadığı saptanmıştır. Öğretmen adaylarının uygulama çalışmalarının çevrimiçi yürütülmesi nedeniyle teknoloji kullanımı boyutunda kazanımları olduğunu bildirmelerine karşın özellikle çocuklarla yüz yüze olamama nedeniyle bazı yetersizliklere sahip olduklarını düşündükleri belirlenmiştir. Bulgular Covid-19 pandemi sürecinde yürütülen eğitim kayıplarını da içerecek öneriler biçiminde tartışılmıştır. en_US
dc.description.abstract Within the scope of this research; Those who studied through online education during the Covid-19 pandemic; Eastern Mediterranean University Faculty of Education Department of Basic Education 2019-2020 academic year Spring semester and 2020-2021 academic year Fall and Spring semesters with preschool teacher candidates enrolled in the senior year. The level of readiness of preschool teacher candidates for the profession and their opinions on this subject were examined. A teaching profession is a professional group that is applied in the field and requires total sociality. During the Covid-19 pandemic, there have been changes in the practice studies that form the basis of the teaching profession during the pre-service phase. In order to determine the effect of these changes on the teacher candidates, the data collection process was carried out in two stages. In this respect, the study is conducted using a convergent parallel mixed pattern. Mixed pattern research is research that uses both qualitative and quantitative data. In the first phase of the research, the "Readiness Scale for the Teaching Profession" developed by Kökkaya and Yıldırım (2017) was used. In the second phase of the study, a semi-structured interview form developed by the researcher with n=15 participants was used with random voluntary participation from n=104 teacher candidates who participated voluntarily in the first stage. In the study, it was determined that the readiness levels of the teacher candidates differed significantly according to gender, pre-application status, and other variables, but did not make a difference in terms of readiness according to the order of reception and age of the application courses. Although teacher candidates reported gains in the size of technology use due to the online execution of their application work, they were found to have some inadequacy, especially due to the inability to face children. The findings were discussed in the form of recommendations to include educational losses carried out during the Covid-19 pandemic. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İlköğretim Bölümü en_US
dc.subject Okul Öncesi Eğitim en_US
dc.subject Covid 19--Pandemi--Koronavirüs--Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrencileri--Öğretmen Adayları--Doğu Akdeniz Üniversitesi--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) en_US
dc.subject Öğretmenliğe Hazırbulunuşluk, Öğretmenlik Mesleği, Covid-19 pandemisi, Mesleki Eğitim, Okul Öncesi Öğretmenlik, Uzaktan Eğitim en_US
dc.title Covid-19 Pandemi Sürecinin Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Mesleki Hazırbulunuşlukları Üzerindeki Etkisinin İncelenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record