Hemşirelik Öğrencilerinin Çevre Okur-Yazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kılıç, Hülya Fırat (Tez Danışmanı)
dc.contributor.author Dağal, Melike
dc.date.accessioned 2025-04-09T10:57:16Z
dc.date.available 2025-04-09T10:57:16Z
dc.date.issued 2021-09
dc.date.submitted 2021-09
dc.identifier.citation Dağal, Melike. (2021). Hemşirelik Öğrencilerinin Çevre Okur-Yazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Hemşirelik Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/6269
dc.description Hemşirelik - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, 2021. Tez Danışmanı: Doç. Dr. Hülya Fırat Kılıç. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu araĢtırma; Doğu Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi‟nde lisans düzeyinde eğitim gören HemĢirelik Bölümü öğrencilerinin çevre okur-yazarlık düzeylerinin belirlenmesi amacıyla tanımlayıcı araĢtırma tasarımına uygun olarak yapılmıĢtır. ÇalıĢmanın evrenini Doğu Akdeniz Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi HemĢirelik Bölümü öğrencileri (339) oluĢturmuĢtur. Örneklemini ise araĢtırmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 254 öğrenci oluĢturmuĢtur. AraĢtırmada veriler “KiĢisel Bilgi Formu” ve “YetiĢkinler Ġçin Çevre Okuryazarlığı Ölçeği” kullanılarak toplanmıĢtır. Verilerin istatiksel analizinde yüzdelik, Kolmogorov-Smirov testi, Mannwhitney U testi ve Kruskal-Wallis H testi kullanılmıĢtır. Öğrencilerin %56,69‟unun 20-21 yaĢ arasında olduğu, %66,93‟ünün kadın, %47,24‟ünün birinci sınıf, %40,55‟i Ģehirde yaĢamaktadır. AraĢtırmaya katılan öğrencilerin Çevre okuryazarlık düzeyinin yüksek olduğu, çevresel farkındalık düzeylerinin oldukça yüksek düzeyde olduğu, kadınların çevresel bilinç alt boyutunda erkek öğrencilere göre daha yüksek puan aldığı, ilçede yaĢayan öğrencilerin çevre okuryazarlık düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüĢtür. Çevre kuruluĢuna üye olan öğrencilerin çevresel farkındalık düzeylerinin daha yüksek olduğu ve %96,46‟sının herhangi bir çevre kulübüne üye olmadığı, Çevre okuryazarlığı ile ilgili bilgi sahibi olan öğrencilerin Çevre Okuryazarlığı, Çevresel bilinç, Çevresel kaygı ve Çevresel farkındalıkları daha yüksek düzeyde belirlenmiĢtir. HemĢire adayı olan hemĢirelik öğrencilerinin sağlıklı olmanın temel bileĢenleri arasında yer alan çevre sağlığına yönelik bilgi, tutum, davranıĢ ve algıya her zaman sahip olmaları, çevre okuryazarlık düzeyinin geliĢmesine yardımcı olacak projelerde yer almaları, Üniversitelerin tüm bölümlerinde çevre okuryazarlığına iliĢkin seçmeleri derslerin olması gerektiği, Öğrencilerin çevreye yönelik bilgi düzeylerinin daha iyi olabilmesi ve çevreye yönelik bilgileri davranıĢa aktarmaları için uygulamalı çalıĢmalar yapılması gerektiği, Öğrencilerin çevre kuruluĢlarına ya da üniversitede yer alan çevre kulüplerine üye olmaları önerilmektedir. en_US
dc.description.abstract This research; The study was conducted in accordance with the descriptive research design in order to determine the environmental literacy levels of the undergraduate students of the Nursing Department at the Eastern Mediterranean University Faculty of Health Sciences. The population of the study consisted of Eastern Mediterranean University Faculty of Health Sciences Nursing Department students (339). The sample consisted of 254 students who voluntarily agreed to participate in the research. In the study, data were collected using the "Personal Information Form" and the "Environmental Literacy Scale for Adults". Percentage, Kolmogorov-Smirov test, Mannwhitney U test and Kruskal-Wallis H test were used in the statistical analysis of the data. 56.69% of the students are between the ages of 20-21, 66.93% are female, 47.24% are first class, 40.55% live in the city. It has been observed that the environmental literacy level of the students participating in the research is high, their environmental awareness level is quite high, women have higher scores in the environmental awareness sub-dimension than male students, and the environmental literacy levels of the students living in the district are higher. It was determined that the environmental awareness levels of the students who are members of an environmental organization are higher and 96.46% of them are not members of any environmental club. Nursing students who are nurse candidates should always have knowledge, attitudes, behaviors and perceptions towards environmental health, which are among the basic components of being healthy, take part in projects that will help improve the level of environmental literacy, Elective courses on environmental literacy in all departments of universities. It is recommended that students become members of environmental organizations or environmental clubs at the university. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Hemşirelik Bölümü en_US
dc.subject Çevre Okuryazarlığı--Sağlık Eğitimi--Hemşirelik en_US
dc.subject Çevre Okuryazarlığı, HemĢirelik öğrencileri en_US
dc.title Hemşirelik Öğrencilerinin Çevre Okur-Yazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record