KKTC Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yaşanan Problemler ve Kurumların Geliştirilmesi İçin Yapılması Gerekenler

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Mertkan, Şefika (Tez Danışmanı)
dc.contributor.author Miş, Buse
dc.date.accessioned 2025-04-09T11:17:37Z
dc.date.available 2025-04-09T11:17:37Z
dc.date.issued 2023-02
dc.date.submitted 2023-02
dc.identifier.citation Miş, Buse. (2023). KKTC Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yaşanan Problemler ve Kurumların Geliştirilmesi İçin Yapılması Gerekenler. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/6282
dc.description Eğitim Yönetimi ve Denetimi - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, 2023. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Şefika Mertkan. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu araştırmanın temel amacı; Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’ndeki (KKTC’deki) okul öncesi eğitim kurumlarında yaşanan sorunların okul yöneticilerinin ve KTÖS sendika üyelerinin bakış açısından irdelemektir. Buna ek olarak okul öncesi eğitimde yaşanan sorunların giderilmesi ve kurumların geliştirilmesi amacıyla yine katılımcıların bakış açısından çözüm önerileri ortaya koymaktır. Bu çalışmada yaşanan problemlerin ve çözüm önerilerinin okul müdürlerinin ve sendika temsilcilerinin perspektifinde ayrıntılı olarak incelenmesi hedeflendiğinden nitel araştırma yaklaşımı kullanılmıştır. Araştırma deseni olarak fenomenoloji belirlenmiştir. Çalışmada toplam 16 katılımcı yer almıştır. KKTC’nin farklı bölgelerinde görev yapmış, en az 3 yıl deneyimli ve okul öncesiyle eğitimle ilgili bilgi sahibi olan toplam 8 okul müdürü dahil edilmiştir. Buna ek olarak en az 3 yıl deneyimli, okul öncesiyle ilgili çalışmalarda yer almış olan toplam 8 KTÖS sendika temsilcisi de dahil edilmiştir. Çalışma grubunda yer alan okul müdürleri ve KTÖS sendika temsilcileri önceden belirlenmiş kriterlere uygun olarak belirlenmiştir. Bu nedenle çalışma grubunun oluşturulmasında amaçlı örneklem türü olan ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Okul müdürlerinden ve sendika temsilcilerinden veriler yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla elde edilmiştir. Görüşmelerin 13 tanesi doğal ortamlarda, karşılıklı olarak gerçekleştirilmiş ve 3 tanesi online olarak gerçekleştirilmiştir. Verilerinin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; okul öncesi öğretim programının tam olarak benimsenmediği ve okul öncesi eğitim programının uygulanmasında standart bir yapı oluşturulmadığı ortaya çıkmıştır. Çalışmanın diğer önemli sonuçlarına göre öğretmen yardımcılarının okullarda kadrosuz çalışması, okul yöneticilerinin okul öncesi eğitimle ilgili yeterli donanıma sahip olmaması, öğrenci sayısı, öğretmenlerin alan bilgisi, materyal eksikleri gibi nedenlerle okullarda sorun yaşandığı ortaya çıkmıştır. Sorunların çözümlenmesi için okul öncesi eğitimin ilkokuldan ayrı bir birim olarak ele alınması gerektiği ve okul öncesi eğitime verilen önemin artırılması gerektiği ortaya konmuştur. en_US
dc.description.abstract This study examines the problems in TRNC pre-school education instutions and their solutions from the perspective of headmasters and KTÖS representatives. It employs a qualitative approach with a phenomenological design. Research participants were identified using criteria sampling. The study was carried out with eight headmasters and eight KTÖS representatives. Thirteen of the interviews were conducted through face-to-face semi-structured interviews carried out in participants’ natural settings and analyzed using content analysis while the remaining three interviews were conducted online due to pandemic. The results revealed that the preschool education program has not been fully adopted and a standard structure has not been established in the implementation of the preschool education program. The results also showed that problems in preschool education occur due to lack of permanent staff members, number of students per classroom, lack of materials and teacher’s lack of knowledge about the preschool curricula. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim Bilimleri Bölümü en_US
dc.subject Eğitim Yönetimi ve Denetimi--Okul Yönetimi--Okul Öncesi Eğitimi--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-). en_US
dc.subject Okul Gelişimi, Okul Öncesi Eğitim en_US
dc.title KKTC Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Yaşanan Problemler ve Kurumların Geliştirilmesi İçin Yapılması Gerekenler en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record