Mobile devices have become essential components of the tourism industry. The
importance of travel-based mobile apps is subsequently on the rise, particularly in
marketing. Going onto mobile platforms is simple and necessary, even for the smallest
businesses, as they will be able to connect with many travelers worldwide who prefer
using their smartphones to plan their trips. In such a competitive environment,
businesses should seek ways to attract consumers to their apps and keep them engaged.
The study investigates the conceptual model using the Diffusion of Innovation Theory
(DOI) and Uses and Gratifications Theory (UGT). An online survey questionnaire was
designed and administered to 510 European consumers who were required to have a
smartphone and use a mobile application for their tourism transactions. The study
outcomes show that simplicity, compatibility, benefit, and playfulness positively
influence user satisfaction, and perceived value is positively influenced by simplicity,
compatibility, and benefit. The study also revealed that mApp engagement and
intention for continuing use are positively impacted by user satisfaction. These
outcomes will generally shed light on tourism organizations, software mobile
application developing companies, and user interface/user experience designers
regarding the consumer’s perception and requirements from a mobile application.
ÖZ:
Mobil cihazlar turizm endüstrisinin önemli bileşenlerinden birisi olarak görülmektedir.
Seyahat tabanlı mobil uygulamaların önemi turizmde gün geçtikçe, özellikle
pazarlama açısından, artmaktadır. Seyahatlerini planlamak için akıllı telefonlarını
kullanmayı tercih eden dünya çapındaki birçok gezginle bağlantı kurabileceklerinden,
mobil platforma geçmek en küçük işletmelerin bile katılması için bir gereksinimdir.
Böylesine rekabetçi bir ortamda işletmeler, tüketicileri uygulamalarına çekmenin ve
ilgilerini canlı tutmanın yollarını aramalıdırlar. Bu çalışma İnovasyonun Yayılması
Teorisi (Diffusion of Innovation Theory -DOI) ile Kullanımlar ve Doyumlar Teorisini
(Uses and Gratifications Theory -UGT) kullanılarak kavramsal modeli
araştırmaktadır. Çevrimiçi anket formu tasarlanmış olup, her türlü turizm işlemleri için
akıllı telefon ve mobil uygulama kullanan 510 Avrupalı tüketiciye uygulanmıştır.
Çalışma sonuçları, sadelik, uyumluluk ve faydanın kullanıcı memnuniyeti ve algılanan
değer üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu, oysa yalnızca eğlencenin kullanıcı
memnuniyeti üzerinde olumlu bir etkiye sahip olduğunu göstermektedir. Çalışma
ayrıca, mobil uygulama etkileşimi ve sürekli kullanım niyetinin kullanıcı
memnuniyetinden olumlu etkilendiğini ortaya koydu. Bu sonuçlar genel olarak turizm
organizasyonlarına, mobil yazılım uygulama geliştiren firmalara ve kullanıcı
arayüzü/kullanıcı deneyimi tasarımcılarına tüketicinin mobil uygulamadan algısı ve
gereksinimleri konusunda ışık tutacaktır.
Anahtar Kelimeler: Mobil Turizm Uygulaması