Aşçılık Eğitimi Alan Lise Öğrencilerinin Staj Deneyimleri Hakkında Bir Nitel Çalışma: KKTC Örneği

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Kayaman, Rüçhan (Tez Danışmanı)
dc.contributor.author Kocabaşoğlu, Mustafa
dc.date.accessioned 2025-06-03T06:59:27Z
dc.date.available 2025-06-03T06:59:27Z
dc.date.issued 2023-11
dc.date.submitted 2023-11
dc.identifier.citation Kocabaşoğlu, Mustafa. (2023). Aşçılık Eğitimi Alan Lise Öğrencilerinin Staj Deneyimleri Hakkında Bir Nitel Çalışma: KKTC Örneği. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/6293
dc.description Gastronomi - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi, 2023. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Rüçhan Kayaman. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Alanyazında bulunan çalışmaların çoğu ağırlama sektörü özelinde ve yüksek öğrenim seviyesinde stajlarını deneyimleyen öğrenciler üzerinedir. Fakat ilgili literatür, gastronomi ve aşcılık alanında lise öğrencileri özelinde herhangi bir çalışma henüz akademik alanyazın tarafından ilgi görmemiştir. Bu boşluktan yola çıkarak ilgili çalışmanın amacı KKTC’ deki aşçılık, gastronomi ve mutfak sanatları eğitimi almış lise öğrencilerinin yapmış oldukları zorunlu staj deneyimlerini araştırmak ve stajyerlerin staj deneyimlerine ilişkin memnuniyet algılarının incelenmesini hedeflemiştir. Bu çalışmada, nitel araştırma metodu benimsenmiş ve mülakat tekniği kullanılarak stajyerlerin deneyimleri Leximancer programı kullanılarak analiz edilmiştir. Sonuçlar lise öğrencilerinin staj deneyimi algısında yedi temanın bulunduğunu ortaya koymuştur. Bu temalar sırasıyla; “kişisel gelişim”, “pişirme teknikleri”, “tecrübe”, “maaş”, “dışlama”, “iş arkadaşları” ve “şefler” olarak ortaya çıkmıştır. en_US
dc.description.abstract The majority of research in the literature is focused on the hotel industry and students who have completed an internship at a higher education institution. However, the academic literature has yet to pay attention to any study in the linked literature in the subject of gastronomy and culinary arts, particularly for high school students. Based on this gap, the purpose of this study is to look into the compulsory internship experiences of high school students in the TRNC who have studied cooking, gastronomy, and culinary arts, as well as the interns' satisfaction with their internship experiences. The qualitative research approach was used in this study, and the learners' experiences were examined using the Leximancer software and the interview technique. The findings suggested that high school students' perceptions of internship experience were divided into seven areas. These themes include "personal development," "cooking techniques," "experience," "salary," "exclusion," "colleagues," and "chefs," respectively. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Turizm Fakültesi en_US
dc.subject Gastronomi Eğitimi--Kıbrıs (Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti, 1983-) en_US
dc.subject Staj Deneyimi, Aşçılık, Lise Öğrencileri, Ağırlama Sektörü en_US
dc.title Aşçılık Eğitimi Alan Lise Öğrencilerinin Staj Deneyimleri Hakkında Bir Nitel Çalışma: KKTC Örneği en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Turizm Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record