The Effect of Social Media on Brand Awareness: A Case of Uganda SMES in the Manufacturing Sector

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tümer, Mustafa (Supervisor)
dc.contributor.author Bashemera, Daisy
dc.date.accessioned 2025-06-03T10:40:36Z
dc.date.available 2025-06-03T10:40:36Z
dc.date.issued 2023-07
dc.date.submitted 2023-07
dc.identifier.citation Bashemera, Daisy. (2023). The Effect of Social Media on Brand Awareness: A Case of Uganda SMES in the Manufacturing Sector. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/6305
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2023. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa Tümer. en_US
dc.description.abstract This study sought to determine how social media affects SMEs in the manufacturing sector. When it comes to building or raising brand awareness. This study also looked at how social media sites affect interactions between clients and brands when they get familiar with them. In this investigation study based on the literature review survey instrument was prepared to interview with SME employees and different management levels from SMEs in the manufacturing sector of Uganda. This study used quantitative approach with the statistical program for social sciences (SPSS), questionnaires were coded, sorted and categorized before being administered as part of the quantitative technique. The data were analyzed using incidences, percentages, means, and standard deviation. Using the test of significance, the effect’s significance was also evaluated. The researcher of this study has determined that social media has a significant impact of SMEs in building brand awareness through interviews with employees of SMEs in Uganda’s manufacturing sector and reading previously produced literature on the subject. Furthermore, there is a better comprehension of how social media contributes to the development of a solid and positive relationship between a company and its clients. There is interest in conducting more research that includes SMEs outside of the industry. Customers would contribute more to the research if they were asked questions in the interviews. In addition to whether a partnership affects the decision to invest in advertising. en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu çalışma, sosyal medyanın imalat sektöründeki KOBİ'leri nasıl etkilediğini belirlemeye yöneliktir. Marka bilinirliği oluşturmak veya yükseltmek söz konusu olduğunda. Bu çalışma aynı zamanda sosyal medya sitelerinin müşteriler ve markalar onlara aşina olduklarında aralarındaki etkileşimleri nasıl etkilediğine de baktı. Literatür taramasına dayalı bu araştırma çalışmasında, Uganda'nın imalat sektöründeki KOBİ çalışanları ve KOBİ'lerden farklı yönetim seviyeleri ile görüşmek üzere anket aracı hazırlanmıştır. Bu çalışmada sosyal bilimler için istatistik programı (SPSS) ile nicel yaklaşım kullanılmış, anketler nicel tekniğin bir parçası olarak uygulanmadan önce kodlanmış, sıralanmış ve kategorize edilmiştir. Veriler insidanslar, yüzdeler, ortalamalar ve standart sapma kullanılarak analiz edildi. Önem testi kullanılarak, etkinin önemi de değerlendirildi. Bu çalışmanın araştırmacısı, Uganda'nın imalat sektöründeki KOBİ'lerin çalışanları ile yaptığı görüşmeler ve konuyla ilgili daha önce üretilmiş literatürü okuyarak, sosyal medyanın KOBİ'lerin marka bilinirliği oluşturmada önemli bir etkiye sahip olduğunu belirlemiştir. Ayrıca, sosyal medyanın bir şirket ile müşterileri arasında sağlam ve olumlu bir ilişkinin gelişmesine nasıl katkıda bulunduğu daha iyi anlaşılmaktadır. Sektör dışındaki KOBİ'leri içeren daha fazla araştırma yapılmasına ilgi var. Müşteriler, görüşmelerde kendilerine soru sorulsa araştırmaya daha fazla katkı sağlayacaktır. Bir ortaklığın reklama yatırım yapma kararını etkileyip etkilemediğine ek olarak. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Business Administration Department en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Marketing--Social Media--Brand Awareness en_US
dc.subject Consumer Behavior--Brand Loyalty en_US
dc.subject Consumption (Economics)--Social Media en_US
dc.subject Social Media, Small Medium Enterprises, Brand Awareness en_US
dc.title The Effect of Social Media on Brand Awareness: A Case of Uganda SMES in the Manufacturing Sector en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record