ÖZ:
Bu çalışmanın hazırlanmasının amacı, KKTC’de yaşayan üniversitede okuyan
öğrencilerinin hızlı gıda olarak bilinen fast-food ürünlerine karşı algı düzeylerini
belirlemektir. Araştırmaya toplamda 302 üniversite öğrencisi gönüllü olarak
katılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak, nicel araştırma yöntemi olan anket tercih
edilmiştir. Anket formunda öğrencilerin fast food tüketimi, fast food tüketim
nedenleri, gıda güvenliği, fast food satın almada etkilenen araçlar, fast food tüketimi
ile ilgili tüketici algıları ve demografik özellikler sorgulanmıştır. Araştırmaya katılan
bireylerin %68,87’sinin lezzetli olması nedeni ile, %35,10’unun yemek yapmaktan
kaçınmak için, %28,48’inin doyurucu olması nedeni ile, %26,82’sinin çeşidin çok
olması nedeni ile, %19,21’inin alışkanlık nedeni ile, %8,28’inin fiyatlarının uygun
olması nedeni ile fast food tükettiği belirlenmiştir.
The purpose of this study is to determine the perception levels of university
students living in the TRNC towards fast-food products. A total of 302 university
students volunteered to participate in the research. The data collection method chosen
was a quantitative research method, using a survey. The survey included questions
about students' fast-food consumption, reasons for consuming fast food, food safety,
factors influencing fast-food purchasing decisions, consumer perceptions related to
fast-food consumption, and demographic characteristics. It was determined that
68.87% of the participants consumed fast food because of its taste, 35.10% to avoid
cooking, 28.48% because it is filling, 26.82% because of the variety, 19.21% out of
habit, and 8.28% because of the affordable prices.