ÖZ:
Bu araştırmanın esas amacı Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin Gazimağusa
ilçesine bağlı devlet ilkokullarında görev yapan okul yöneticilerinin okulun yönetimini
sağlama konusunda öğretmenleriyle ilişkisinde sevgi kavramına hangi oranda önem
verdiği ve yönetim işlerinin yürütülmesi konusunda sevgi kavramının ne kadar
kullanıldığı durumlarını ortaya koymaktır. Yapılan araştırmada nitel araştırma
yöntemi kullanılmıştır. Araştırma nitel araştırmalarda en sık kullanılan fenomonoloji
deseniyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya KKTC’nin önemli ilçelerinden biri olan
Gazi Mağusa ilçesindeki devlete ait ilkokullarda görev yapan tüm ilkokul yöneticileri
dahil edilmiştir. Söz konusu yirmi yedi yöneticinin ise on dokuzu çalışma grubunda
yer almıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılarak veriler
toplanmıştır. Tüm görüşmeler katılımcılarla yüz yüze, onların doğal ortamı içerisinde
gerçekleştirilmiş ve görüşme esnasında ses kaydı alınmıştır. Verilerin analiz edilmesi
aşamasında ise NVIVO 12 Plus programı kullanılmıştır.
Araştırmada KKTC’nin ikinci büyük ilçesi olan Gazimağusa’ya bağlı devlet
okullarında vazifelerini yerine getiren okul yöneticilerinin okul yönetimini sağlama
konusunda öğretmenleriyle iletişim kurarken “sevgi kavramını” önem verdiği, birlikte
çalıştığı öğretmenleri sevmenin okul yönetimini sağlama konusunda yöneticiye yarar
sağladığı sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edinilen diğer bir sonuç ise
yönetimi sağlama konusunda sevgi kavramının motivasyonu, iş performansını ve
örgütsel bağlılığı artırmasıdır. Yönetimde sevgi kavramının iş sonuçlarını olumlu etki
gösterdiği araştırmadan elde edilen önemli sonuçlardan biridir.
The main purpose of this research is to reveal the extent to which school
administrators working in public primary schools in the Famagusta district of the
Turkish Republic of Northern Cyprus attach importance to the concept of love in their
relations with their teachers in terms of ensuring the management of the school, and to
what extent the concept of love is used in the conduct of administrative affairs.
Qualitative research method was used in the research. The research was carried out
with the most commonly used phenomenology pattern in qualitative research. All
primary school administrators working in public primary schools in Famagusta district
of TRNC were included in the study. Nineteen of the twenty-seven managers in
question took part in the working group. In the research, data was obtained by using
the method called semi-structured interview. All interviews were conducted by
directly meeting with the participants, in their natural environment. During the
interview, audio recordings were taken. NVIVO 12 Plus program used for analysing.
In the study, it was concluded that school administrators working in public
schools in the Famagusta district of TRNC attach importance to the concept of "love"
when communicating with their teachers in terms of providing school management,
and that loving the teachers they work with provides benefits to the administrators in
providing school management. Another result obtained from the research is that the
concept of love in providing management increases the motivation, job performance
and organizational commitment. One of the important results obtained from the
research is the concept of love in management has a positive effect on business results.