Pandemi Eğitim Dönemlerinde Öğretmen Adaylarının Eğitsel İnternet Kullanımının Öz Yeterlilikleri ile Akademik Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişki

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sonyel, Bengi (Tez Danışmanı)
dc.contributor.author Arslan, Volkan
dc.date.accessioned 2025-06-10T11:28:38Z
dc.date.available 2025-06-10T11:28:38Z
dc.date.issued 2023-08
dc.date.submitted 2023-08
dc.identifier.citation Arslan, Volkan. (2023). Pandemi Eğitim Dönemlerinde Öğretmen Adaylarının Eğitsel İnternet Kullanımının Öz Yeterlilikleri ile Akademik Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişki. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/6351
dc.description Eğitim Programları ve Öğretim - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2023. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Bengi Sonyel en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu araştırmanın amacı eğitsel internet kullanımı öz-yeterliklerinin akademik öz-yeterlikleri arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modeline göre tasarlanmıştır. Araştırma örneklemi 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim öğretmekte olan 4.Sınıf öğretmen adaylarından oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerinin toplanmasında Eğitsel İnternet Kullanımı Öz-yeterlik Ölçeği ve Akademik Öz-yeterlik ölçeğinden yararlanılmıştır. Cinsiyet, okudukları bölüm ve akademik not ortalaması değişkenlerine göre analiz edilmiştir. Verilerin analizinde, Kolmogorov-Smirnov testi, Mann Whitney U testi, Kruskall Wallis testi, Tek yönlü (ANOVA) varyans analizi, Gruplar arası farkın tespitine yönelik yapılan post hoc testlerinden Tukey testi ve Bağımsız gruplar t-testi testi, Pearson Korelasyon Testi Sonuçları kullanılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda katılımcıların eğitsel internet kullanımı öz-yeterlikleri ile akademik öz yeterliliklerinin yüksek düzeyde olduğunu belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının eğitsel internet kullanımına yönelik öz-yeterlik bölümlerine göre ve akademik not ortalamalarına göre ilişki olmadığı, cinsiyetlerine göre anlamlı ilişki gösterdiği belirlenmiştir. Öğretmen adaylarının akademik öz-yeterlikleri cinsiyetlerine ve bölümlerine göre ilişki göstermediği, akademik not ortalamalarına göre ilişki gösterdiği belirlenmiştir. Eğitsel İnternet Öz-yeterlilik ve Akademik Öz-yeterlilik arasında zayıf düzeyde pozitif yönde anlamlı ilişki tespit edilmiştir. en_US
dc.description.abstract The aim of this research is to determine the relationship between educational internet use self-efficacy and academic self-efficacy. The research was designed according to the relational screening model. The research sample consists of 4th grade teacher candidates teaching at the Eastern Mediterranean University Faculty of Education in the 2022-2023 academic year. The Educational Internet Use SelfEfficacy Scale and Academic Self-Efficacy Scale were used to collect the data of the study. It was analyzed according to the variables of gender, department and academic grade point average. In the analysis of the data, Kolmogorov-Smirnov test, Mann Whitney U test, Kruskall Wallis test, One-way (ANOVA) analysis of variance, Tukey test and Independent groups t-test, Pearson Correlation Test Results were used. As a result of this research, it was determined that the participants' educational internet use self-efficacy and academic self-efficacy were at high levels. It was determined that there was no relationship between teacher candidates' educational internet use according to their self-efficacy sections and academic grade averages, but there was a significant relationship according to their gender. It was determined that the academic self-efficacy of teacher candidates did not show a relationship according to their gender and departments, but according to their academic grade averages. A weak positive and significant relationship was found between Educational Internet Selfefficacy and Academic Self-efficacy. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Eğitim Fakültesi en_US
dc.subject Eğitim Programları ve Öğretim en_US
dc.subject Eğitsel İnternet, Öğretmen Adayları, Öz-yeterlik en_US
dc.title Pandemi Eğitim Dönemlerinde Öğretmen Adaylarının Eğitsel İnternet Kullanımının Öz Yeterlilikleri ile Akademik Öz Yeterlilikleri Arasındaki İlişki en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record