Glamping Tourism, Potentials and Prospects: A View from German Tourism Organizations/Institutions

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Alipour, Habib (Supervisor)
dc.contributor.author Soleimani, Haya Rostami
dc.date.accessioned 2025-07-15T09:27:00Z
dc.date.available 2025-07-15T09:27:00Z
dc.date.issued 2021-02
dc.date.submitted 2021-02
dc.identifier.citation Soleimani, Haya Rostami. (2021). Glamping Tourism, Potentials and Prospects: A View from German Tourism Organizations/Institutions. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Faculty of Tourism, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/6421
dc.description Master of Science in Tourism Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.S.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism, 2021. Supervisor: Prof. Dr. Habib Alipour. en_US
dc.description.abstract The outdoor hospitality sector, which incorporates campsites, convoy parks, entertainment vehicle parks, and glamping (glamorous camping); have attracted tourists’ attention worldwide. These forms of holidays are means to escape the overcrowded urban areas, socialization, and opportunity to have a new experience, as well as experience nature and environment first hand. However, glamping as a niche tourism has combined the camping in the nature with a touch of luxury for a niche market. The main aim of this study is to explore the factors that resulted in the growth of this form of tourism. In addition, to explore the characteristics of glamping patrons. Furthermore, the study is focused on the role of glamping as a tourism activity and its relationship with sustainable tourism. For the purpose of this study, a qualitative research method based on in-depth interview with glamping organizers in the case of Germany has been focused. The findings revealed that most of the patrons of glamping are up-market tourists who are seeking a new experience and adventure. Study has also revealed that patrons of glamping are interested in nature and at the same time desire luxurious services and comforts. This type of tourism is somewhat unexplored, and this study is an attempt to fill this gap. Implications and contribution of this study is also discussed. en_US
dc.description.abstract ÖZ : Kamp alanları ve eğlence parklarını içerisinde barındıran açık hava ağırlama sektörü; dünya çapında turistlerin ilgisini çekmektedir. Turizmin bir çeşidi olarak gösterilen açık hava aktiviteleri, turistlere, aşırı kalabalık kentsel alanlardan, sosyalleşmeden ve yeni bir deneyime sahip olmanın yanı sıra doğayı ve çevreyi deneyimleme fırsatı sunmanın bir diğer yolu olarak gösterilmektedir. Ancak, bir niş turizm olarak kampçılık, doğada kamp yapmayı lüks bir dokunuşla birleştirmiştir. Bu çalışmanın temel amacı, kampçılığın büyüyüp, gelişmesine neden olan faktörleri araştırmaktır. Buna ek olarak, çalışmanın bir diğer amacı, kampçılık ile ilgili olarak kampçıların özelliklerini keşfetmektir. Ayrıca çalışma, kampçılığın bir turizm faaliyeti olarak rolüne ve sürdürülebilir turizm ile ilişkisine odaklanmaktadır. Bu çalışmanın amacı doğrultusunda, Almanya’ da kamp organizatörleri ile nitel araştırma tekniğinden faydalanılarak görüşmeler yapılmıştır. Bulgular, kampçılıkla ilgilenen turistlerin çoğunun yeni bir deneyim ve macera arayan yüksek gelir profilindeki pazar turistleri olduğunu ortaya koymuştur. Araştırma ayrıca, kampçılıkla ilgilenen bireylerin doğayla ilgilendiğini ve aynı zamanda lüks hizmetler ve konforu arzuladıklarını ortaya koymuştur. Kampçılıkla ilgili çalışmalar alanyazında pek fazla çalışılmamış olup, ilgili çalışma literatürdeki bu boşluğu doldurmaktadır. Bu çalışmanın sonuçları ve literature katkısı da çalışmada ayrıca tartışılmaktadır. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Thesis Tez en_US
dc.subject Tourism Faculty en_US
dc.subject Tourism--Glamping en_US
dc.subject Glamping en_US
dc.subject Green Tourism en_US
dc.subject Camping Tourism en_US
dc.subject Nature-Based Tourism en_US
dc.subject Sustainable Tourism en_US
dc.subject Outdoor Hospitality en_US
dc.subject Ecotourism en_US
dc.title Glamping Tourism, Potentials and Prospects: A View from German Tourism Organizations/Institutions en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Tourism en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record