Spor Sayfalarında Transfer Dönemi Yapılan Tık Tuzaklarının İncelenmesi

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Ersoy, Metin (Tez Danışmanı)
dc.contributor.author Ertoprak, Ali
dc.date.accessioned 2025-07-30T07:53:21Z
dc.date.available 2025-07-30T07:53:21Z
dc.date.issued 2022-09
dc.date.submitted 2022-09
dc.identifier.citation Ertoprak, Ali. (2022). Spor Sayfalarında Transfer Dönemi Yapılan Tık Tuzaklarının İncelenmesi. Tez (Yüksek Lisans). Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, İletişim Fakültesi, Gazimağusa: Kıbrıs en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/6436
dc.description İletişim ve Medya Çalışmaları - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi, 2022. Tez Danışmanı: Prof. Dr. Metin Ersoy. en_US
dc.description.abstract ÖZ : Bir internet sitesinde bağlantıya tıklamanız için dikkat çekici, yarım cümle ile kesilen ve görseller kullanıp haberleri sunma işine Tık tuzağı denmektedir. Değişik haber yaklaşımları uygulayan basın tık tuzağı yöntemini kullanarak haberleri dolaşıma sokmaktadır. Tık tuzağı modelinde merak her şeyin önüne geçer. Başlıklar haberin özeti olmaz. Okurun dikkatini çeker ve abartı ön planda tutulur. Bu çalışmada Gündem Belirleme Kuralı, Eşik Bekçiliği ve Kamuoyu Oluşturma Kuramlarından bahsedilmiştir. Bu çalışmada Türkiye’nin dört büyük kulübü olan, Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş, Trabzonspor ve diğer kategorisinde yer alan takımlar yer almıştır. Türkiye’nin yerel gazeteleri olan Fotomaç ve Fanatik gazetelerinin yaptığı haberler üzerinden çalışma ilerlemiştir. Haberler kategorize edilerek SPSS programına koyulmuş ve tablolar ortaya çıkmıştır. İçerik analizi yöntem olarak kullanılmıştır. Transfer döneminde Fanatik ve Fotomaç gazetelerinde gerçekleştirilen 200 haber çalışmanın örneklemini oluşturmaktadır. Transfer döneminde okuyucular internetten haber alırken bilinçli olup tık tuzağı yapan sitelerden haberleri takip etmemeleri, gazete patronları ve sporseverler açısından bu çalışma önem taşımaktadır. en_US
dc.description.abstract The art and resulting action of the use of visuals to present news that is remarkable, and are cut with half a sentence, all to encourage a user to click on a link on an internet website, is called Clickbait. It is in this way that the press circulates news, via the application of different news approaches and utilising the clickbait method. Curiosity takes precedence over everything within the clickbait model. Headlines are not the summary of the news. Here, exaggeration is prioritised, and the user’s attention is attracted. The Agenda Setting Rule, Threshold Watchdog, and Public Opinion Formation Theories are mentioned within this study. Taking part within the study are the four biggest clubs of Turkey; Fenerbahçe, Galatasaray, Beşiktaş, Trabzonspor and other teams in the category took part. This study progressed upon the news published by the Fotomaç and Fanatik newspapers, which are local newspapers of Turkey. Following the examination of the categories, the results were determined by SPSS. This study is important for both newspaper bosses and sports fans, due to the finding that during the transfer period, readers display a consciousness in relation to the news they receive from the internet, and not following the news from clickbait sites. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Thesis Tez en_US
dc.subject İnternet Gazeteciliği--Spor Haberleri en_US
dc.subject İnternet Gazeteciliği en_US
dc.subject Tık Tuzağı en_US
dc.subject Kullanımlar ve Doyumlar en_US
dc.subject Spor en_US
dc.subject Futbol en_US
dc.subject Transfer en_US
dc.subject Gazete en_US
dc.subject Tık Tuzağı en_US
dc.title Spor Sayfalarında Transfer Dönemi Yapılan Tık Tuzaklarının İncelenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İletişim ve Medya Çalışmaları - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, İletişim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record