Influence of Customer Loyalty on Digital Marketing Strategies: Case of Millennials’

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Tümer, Mustafa (Supervisor)
dc.contributor.author Allami, Hiba El
dc.date.accessioned 2025-07-30T08:00:05Z
dc.date.available 2025-07-30T08:00:05Z
dc.date.issued 2021-08
dc.date.submitted 2021-08
dc.identifier.citation Allami, Hiba El. (2021). Influence of Customer Loyalty on Digital Marketing Strategies: Case of Millennials’. Thesis (M.A.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Business Administration, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/6438
dc.description Master of Arts in Marketing Management. Institute of Graduate Studies and Research. Thesis (M.A.) - Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration, 2021. Supervisor: Prof. Dr. Mustafa Tümer. en_US
dc.description.abstract Digital marketing has helped companies acquire new customers all over the world, mainly those in generation Y, market and advertise their products. Millennials, consisting of high purchasing power, can access the digital world on a daily basis and purchase from different websites and brands, that’s why marketers ‘main objective is to make them loyal as they are the most powerful digital actors. This study will help figuring out how digital marketing strategies can be used to increase the loyalty among the millennial customers by examining the indirect impact of perceived compatibility, perceived usefulness, perceived ease of use, innovativeness, subjective norms and trust. These five independent variables will be used to predict one dependent variable i.e., e-loyalty. Data has been gathered at universities and high schools all over the island: The survey was conducted through the use of a questionnaire administered amongst 203respondents. A convenience sampling approach was utilized in data collection process. A path analysis using PLS-SEM was conducted to test the proposed hypotheses. The results of the analysis showed that all the hypotheses (14 out of 14) were accepted. en_US
dc.description.abstract ÖZ : Dijital pazarlama, şirketlerin tüm dünyada, özellikle de Y kuşağındakiler olmak üzere, yeni müşteriler edinmelerine, ürünlerini pazarlamalarına ve reklamlarını yapmalarına yardımcı oldu. Satın alma gücü yüksek olan Millennials, dijital dünyaya günlük olarak erişebilir ve farklı web sitelerinden ve markalardan satın alabilir, bu nedenle pazarlamacıların temel amacı, en güçlü dijital aktörler oldukları için onları sadık kılmaktır. Bu çalışma, algılanan uyumluluk, algılanan kullanışlılık, algılanan kullanım kolaylığı, yenilikçilik, öznel normlar ve güvenin dolaylı etkisini inceleyerek, Y kuşağı müşterileri arasındaki sadakati artırmak için dijital pazarlama stratejilerinin nasıl kullanılabileceğini anlamaya yardımcı olacaktır. Bu beş bağımsız değişken, bir bağımlı değişkeni, yani e-sadakati tahmin etmek için kullanılacaktır. Veriler adanın her yerindeki üniversitelerde ve liselerde toplanmıştır: Anket, 203 katılımcı arasında uygulanan bir anket kullanılarak yapılmıştır. Veri toplama sürecinde kolayda örnekleme yaklaşımı kullanılmıştır. Önerilen hipotezleri test etmek için PLS-SEM kullanan bir yol analizi yapılmıştır. Analiz sonuçları, tüm hipotezlerin (14'ten 14'ünün) kabul edildiğini göstermiştir. en_US
dc.language.iso eng en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Thesis Tez en_US
dc.subject Business Administration Department en_US
dc.subject Marketing Management en_US
dc.subject Customer loyalty--Marketing en_US
dc.subject Commercial products--Online Marketing--Strategies en_US
dc.subject Internet marketing--Electronic commerce--Digital Marketing--Customer Loyalty en_US
dc.subject Online marketing--Management en_US
dc.subject Digital Marketing en_US
dc.subject Millennials en_US
dc.subject Customer Loyalty en_US
dc.subject Compatibility en_US
dc.subject Innovativeness en_US
dc.subject Subjective Norms en_US
dc.subject Ease of Use en_US
dc.subject Usefulness en_US
dc.subject Trust en_US
dc.title Influence of Customer Loyalty on Digital Marketing Strategies: Case of Millennials’ en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Business Administration en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record