Abstract:
ÖZ:
Bu araştırmanın amacı Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik
Öğretmenliği Programı 4.sınıf öğretmen adayı öğrencilerin mesleki yeterlilik öz
değerlendirmelerinin ve öğretmen yetiştirme sürecindeki görüşlerinin incelenmesidir.
Araştırmada karma yöntem deseni kullanılmış olup, nitel yöntem olarak yarı
yapılandırılmış görüşme tekniği ve nicel yöntem olarak 5 li likert tipi ölçek
kullanılmıştır. Bu yöntemle 4.sınıf öğrencileri ile likert tipi ölçek uygulanarak veriler
toplanmıştır. Araştırmada örneklem olarak tüm 4.sınıf öğrenciyle (toplam on seki kişi)
ile çalışılmıştır. Elde edilen veriler araştırmacı tarafından uzman desteği ile içerik
analizi ve SPSS 24 programı, Whithey U testi ve Kruskal-Wallies H testi kullanılarak
çözümlenmiştir. Bulgulardan elde edilen bilgiler; okullarda kullanılan psikomotor
beceri geliştirme etkinliklerinde eksiklik olduğunu, bu etkinliklerin verimli ve etkili
kullanılamadığını, malzeme ve ortam yetersizliğinden kaynaklanan sorunlar nedeniyle
müzik dersinin olması gerektiği gibi işlenemediğini göstermektedir.
Description:
Eğitim Programları ve Öğretim - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2023. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Bengi Sonyel