Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Müzik Öğretmenliği Programı 4. Sınıf Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Genel Yeterlilik ve Öz Değerlendirmeleri ve de Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Görüşleri

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.advisor Sonyel, Bengi
dc.contributor.author Özbalkan, Raziye
dc.date.accessioned 2025-11-12T11:09:18Z
dc.date.available 2025-11-12T11:09:18Z
dc.date.issued 2023-02
dc.date.submitted 2023-02
dc.identifier.citation Özbalkan, Raziye. (2023). Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Müzik Öğretmenliği Programı 4. Sınıf Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Genel Yeterlilik ve Öz Değerlendirmeleri ve de Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Görüşleri. Tez (Yüksek Lisans), Doğu Akdeniz Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Bölümü, Gazimağusa: Kuzey Kıbrıs. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/6492
dc.description Eğitim Programları ve Öğretim - Yüksek Lisans Tezi. Lisansüstü Eğitim, Öğretim ve Araştırma Enstitüsü. Tez (Yüksek Lisans) - Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 2023. Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Bengi Sonyel en_US
dc.description.abstract ÖZ: Bu araştırmanın amacı Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi Müzik Öğretmenliği Programı 4.sınıf öğretmen adayı öğrencilerin mesleki yeterlilik öz değerlendirmelerinin ve öğretmen yetiştirme sürecindeki görüşlerinin incelenmesidir. Araştırmada karma yöntem deseni kullanılmış olup, nitel yöntem olarak yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ve nicel yöntem olarak 5 li likert tipi ölçek kullanılmıştır. Bu yöntemle 4.sınıf öğrencileri ile likert tipi ölçek uygulanarak veriler toplanmıştır. Araştırmada örneklem olarak tüm 4.sınıf öğrenciyle (toplam on seki kişi) ile çalışılmıştır. Elde edilen veriler araştırmacı tarafından uzman desteği ile içerik analizi ve SPSS 24 programı, Whithey U testi ve Kruskal-Wallies H testi kullanılarak çözümlenmiştir. Bulgulardan elde edilen bilgiler; okullarda kullanılan psikomotor beceri geliştirme etkinliklerinde eksiklik olduğunu, bu etkinliklerin verimli ve etkili kullanılamadığını, malzeme ve ortam yetersizliğinden kaynaklanan sorunlar nedeniyle müzik dersinin olması gerektiği gibi işlenemediğini göstermektedir. en_US
dc.language.iso tur en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) - Doğu Akdeniz Üniversitesi (DAÜ) en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Thesis Tez en_US
dc.title Doğu Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Müzik Öğretmenliği Programı 4. Sınıf Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Genel Yeterlilik ve Öz Değerlendirmeleri ve de Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Görüşleri en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Doğu Akdeniz Üniversitesi, Eğitim Fakültesi en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record