The emergence of Twitter and its usage in Nigeria’s hacktivism process has afforded
Nigerians the opportunity of assessing the divergent roles of social media; one of the
various phenomena of social media is the propensity of online opinion leadership and
online influencers. In spite of all the studies conducted to understand effect of Twitter
on users, little or nothing is known about the extent of the influence of Twitter on the
users in Nigeria online community towards Endsars protest. Therefore, this study
investigated Impact of Twitter Endsars Hashtag on Citizen Awareness on Police
Brutality in Nigeria. The specific objectives were to: (i) to identify the level of Twitter
usage among #Endsars protests; (ii) identify and ascertain the role of Twitter in social
movements and how it influenced the protesters; (iii) set to examine the impact of
Twitter on the #Endsars protest and how it eventually curb or reduce Police brutality
across Nigeria and (iv) examine the extent of influence social media influencers have
on their followers opinions and decisions/behaviour as well as the interacting factors
that determine the role of Twitter as a tool for change in its use to mobilise the #Endsars
protest.
This study adopted a mixed method comprising of online survey of social media
followers and a content analysis of influencers’ posts across the three themes of
interest: marketing, advocacy and political. Three hundred and ninety two (392)
respondents were drawn purposively and a structured online questionnaire was
administered through the identified influencers that they followed. Fourteen (14) posts
from seven (7) influencers’ timeline were also purposively selected for analysis.
The study found that Twitter influenced Citizen Awareness greatly on police brutality.
It also found that the dimensions of Twitter influencers have on their followers are
reinforced by their display of high political knowledge and vastness on the police
brutality issues. Lastly, it found that Twitter exert a relatively acceptable level of
influence on the opinions and decisions of users on hashtags. The study concluded that
influencers have a high level of influence on their followers as a result of their
innovativeness, knowledge and expertness as well as their informative and facilitative
strategies. The study therefore recommended that media literacy among youths should
be enhanced to increase their capacity for following Twitter influencers reasonably
and not just for the trend of it.
ÖZ:
Twitter'ın ortaya çıkışı ve Nijerya'nın hacktivizm sürecinde kullanımı, Nijeryalılara
sosyal medyanın farklı rollerini değerlendirme fırsatı verdi; sosyal medyanın çeşitli
fenomenlerinden biri, çevrimiçi fikir liderliği ve çevrimiçi etkileyicilerin eğilimidir.
Twitter'ın kullanıcılar üzerindeki etkisini anlamak için yapılan tüm çalışmalara
rağmen, Twitter'ın Nijerya çevrimiçi topluluğundaki kullanıcılar üzerindeki etkisinin
Endsars protestosuna yönelik etkisinin boyutu hakkında çok az şey biliniyor veya
hiçbir şey bilinmiyor. Bu nedenle, bu çalışma Nijerya'da Twitter Endsars Hashtag'inin
Vatandaş Farkındalığı Üzerindeki Polis Şiddeti Üzerindeki Etkisini araştırdı. Özel
hedefler şunlardı: (i) #Endsars protestoları arasında Twitter kullanım düzeyini
belirlemek; (ii) Twitter'ın toplumsal hareketlerdeki rolünü ve protestocuları nasıl
etkilediğini belirlemek ve tespit etmek; (iii) Twitter'ın #Endsars protestosu üzerindeki
etkisini ve nihayetinde Nijerya'daki Polis vahşetini nasıl engellediğini veya azalttığını
incelemeye başladı. Ve (iv) sosyal medya etkileyicilerinin takipçilerinin fikirleri ve
kararları/davranışları üzerindeki etkisinin kapsamını ve Twitter'ın #Endsars
protestosunu harekete geçirmek için kullanımında bir değişim aracı olarak rolünü
belirleyen etkileşimli faktörleri incelemek.
Bu çalışma, sosyal medya takipçilerine yönelik çevrimiçi bir anketten ve
etkileyicilerin üç ilgi alanındaki gönderilerinin içerik analizinden oluşan karma bir
yöntemi benimsemiştir: pazarlama, savunuculuk ve politik. Üç yüz doksan iki (392)
katılımcı kasıtlı olarak seçildi ve takip ettikleri belirlenen etkileyiciler aracılığıyla
yapılandırılmış bir çevrimiçi anket uygulandı. Yedi (7) etkileyicinin zaman
çizelgesinden on dört (14) gönderi de analiz için kasıtlı olarak seçildi. Çalışma,
Twitter'ın Vatandaş Bilincini polis vahşeti üzerinde büyük ölçüde etkilediğini buldu.
Ayrıca, Twitter etkileyicilerinin takipçileri üzerindeki boyutlarının, polis vahşeti
konularında yüksek siyasi bilgi ve enginlik sergilemeleriyle pekiştirildiği tespit edildi.
Son olarak, Twitter'ın, kullanıcıların hashtag'ler hakkındaki görüşleri ve kararları
üzerinde nispeten kabul edilebilir bir etki düzeyine sahip olduğu bulundu. Çalışma,
etkileyicilerin yenilikçilik, bilgi ve uzmanlıklarının yanı sıra bilgilendirici ve
kolaylaştırıcı stratejilerinin bir sonucu olarak takipçileri üzerinde yüksek düzeyde bir
etkiye sahip olduğu sonucuna varmıştır. Bu nedenle çalışma, gençler arasında medya
okuryazarlığının, Twitter etkileyicilerini sadece trend için değil, makul bir şekilde
takip etme kapasitelerini artırmak için geliştirilmesini tavsiye etti.