Customer Satisfaction in the North Cyprus Banking Industry

EMU I-REP

Show simple item record

dc.contributor.author Şen, Zeynep Müge
dc.date.accessioned 2013-08-14T10:27:00Z
dc.date.available 2013-08-14T10:27:00Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation Sen, Zeynep Muge. (2013). Customer Satisfaction in the North Cyprus Banking Industry. Thesis (M.S.), Eastern Mediterranean University, Institute of Graduate Studies and Research, Dept. of Banking and Finance, Famagusta: North Cyprus. en_US
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11129/661
dc.description Master of Science in Banking and Finance. Thesis (M.S.)--Eastern Mediterranean University, Faculty of Business and Economics, Dept. of Banking and Finance, 2013. Supervisor: Assoc. Prof. Dr. Nesrin Özataç. en_US
dc.description.abstract ABSTRACT: The purpose of this study is to measure the impact of customer satisfaction and also the influence of higher service quality impact on the banks in Northern Cyprus. In this study, the service quality model has been applied. 207 customers of major banks have been surveyed and the results have been analyzed. The survey has been applied in Turkish for 197 for Turkish speaking customers, and English for 10 people from four different countries. Frequencies of the resulted data has been edited by using SPSS and tables created; accordingly with the statistical analyse results; it is determined that customer satisfaction in banks in Northern Cyprus is mostly related with developing good and solid relations, building trust and performing the promise with friendly approaches. Keywords: Customer satisfaction, banking, service quality. …………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………… ÖZ: Bu çalışmanın amacı, Kuzey Kıbrıs'ta bulunan bankalardaki müşteri memnuniyetini ve servis hizmet kalitesindeki artışın bu konular üzerindeki etkilerini araştırmaktır. Bu tezde servis hizmet kalitesi modeli kullanılmıştır. Değişik bankaların 207 müşterisine anket yapılmıştır, ve çıkan sonuçlar analiz edilmiştir. Anket, 197 adet kişiye Türkçe olarak, dört farklı ülkeden gelen yabancı uyruklu 10 kişiye İngilizce‘ye çevirilerek yapılmıştır. Oluşan istatistiksel datalardan elde edilen sonuçlar SPSS programı kullanılarak tanımlanmış ve tabloları oluşturulmuştur. Sonuç olarak çıkan istatistiksel analizlere göre; Kuzey Kıbrıs'taki bankaların müşteri memnuniyeti genel olarak iyi ve sağlam ilişkilerin geliştirilmesini; güven tesis edilmesine, verilen sözün verildiği zaman çerçevesinde tutulmasına , samimi ve dost canlısı yaklaşımlara bağlıdır. Anahtar Kelimeler: Müşteri memnuniyeti, bankacılık, servis kalitesi. en_US
dc.language.iso en en_US
dc.publisher Eastern Mediterranean University (EMU) en_US
dc.subject Banking and Finance en_US
dc.subject Banks and Banking - Cyprus, North en_US
dc.subject Banks - Management - Service Quality - Cyprus, North en_US
dc.subject Customer Satisfaction - Banking - Service Quality en_US
dc.title Customer Satisfaction in the North Cyprus Banking Industry en_US
dc.type Thesis en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record